Jump to content

Spansk skinke


fredrik

Recommended Posts

Hei

Jeg sitter for øyeblikket i Valencia i Spania. Reiser hjem til moderlandet i morgen, og tenkte å kjøpe med noe skinke. Man får helt ufattelig billig skinke her, et helt lår til 24EUR!

 

Men så var det hva man skal kjøpe..? Spanjolene kan på det jevne ikke engelsk, så å gjøre seg forstått er vanskelig.. Jeg er ikke noe spesielt begeistret for serano, men kunne tenke meg noe litt mer vanlig, salt kjøtt..! Noen tips? :)

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å være noen bedreviter, men tror ikke det er lov til å ta med seg sånn type mat hjem fra ferie.

Se link http://www.mattilsynet.no/mat_og_vann/i ... rt_av_mat/" target="_blank

 

At du tar med deg en pakke skinke er jo en ting, men et helt lår blir sikkert litt vanskelig å komme unna med :)

 

Edit: ser at det KUN gjelder land utten for EU/EØS :)

Link to comment
Share on other sites

Pata Negra

 

Ja denne mener jeg at jeg har smakt og likte svært godt! Skal se hva jeg finner :)

 

tror ikke det er lov til å ta med seg sånn type mat hjem fra ferie

 

Dette hadde ikke slått meg en gang! Jeg skal lese meg litt opp før jeg handler inn ;) Har alltid pleid å kjøpe med meg pølser osv, men aldri en hel "kroppsdel" før. ;)

 

Men som det står på siden:

 

forbudt for privatpersoner å ta med seg kjøtt, kjøttprodukter, melk og meieriprodukter fra tredjestater (land utenfor EU/EØS).

Spania er godt innenfor EU, så da er alt i orden :)

Link to comment
Share on other sites

Ja enkelte butikker har muligheter for smak. Så da er saken biff, men enkelte har jo et utvalg på mange titalls skinker, så da vil jeg jo spise meg i hjel! :P

 

Men en annen ting; hvor lenge kan man regne med at et slikt lår står seg før det blir dårlig? Hvordan skal noe slikt lagres?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...