Jump to content

Noen som kan anbefale en hagle å ta med ut på sjøen ?


PerArne1234

Recommended Posts

Beneli nova.

Grei å demontere, spyles i dusj etter sjø tur, tørkes og oljes. Min har vært under 2-3 ganger og like fin vist en ser vekk fra striper og skraper. Er i kal 12/89 har ikke bruk for det, men greit å ha muligheter til grøvre patroner ved behov.

Link to comment
Share on other sites

Støtter forslag om remingtom 870 express i 12/76. (så fremt denne passer deg).

 

Rimelig arbeidsspett som koster ca. 3500 og som kan plukkes fra hverandre på samme måte som en AG3, dvs. lett å plukke fra hverandre for vask/ skylling i dusjen - tørk og oljing før den settes sammen igjen for neste tur.

Link to comment
Share on other sites

men kanskje har Mossberg en bedre sikring på kolbehalsen?

 

Har Remington selv som er duracoated, og den spyler jeg i dusjen etter sjøfugljakt, ruster litt, men funker som bare det - selv med røff og uforsiktig bruk der den ligger og slenger i sit on top kajakken.

 

Oljes godt etter bruk med Ballistol.

 

På den annen side så har kameraten min en Bajkal O/U hvor han har fylt kolben med grease rundt avtrekksmekanismen, og den fungerer også godt - og det må nok sies at komforten er bedre i forhold til kolbetilpasning og "peking" på viltet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte meg en Mossberg mariner for noen dager siden. Jeg valgte den mye på grunn av plasseringen av sikringen og ladeporten som skal være litt bedre siden du ikke har den klaffen som skal trykkes opp for å legge inn en patron. Jeg har også sett en del videoer og lest litt rundt og det er mye godord om hagla pluss at man får masse aftermarket utstyr til den også. Det er ikke sikkert den er så mye bedre enn mange tilsvarende hagler, men nå har jeg lenge kjent på lysten til å ha akkurat denne og da ble det sånn ;-)

Den ligger hjemme og venter på meg nå så når jeg kommer hjem om noen dager så skal jeg ut og prøve den i kajakken. Er litt spent på hvordan den er i bruk. Den er jo veldig kort og med sylinder boring. Satser på det blir bra :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...