Jump to content

Noen fine steder og skaffe seg brukte patroner?


cmi

Recommended Posts

Hallo.

 

Jeg er svært interissert i militær effekter og våpen, for det meste rundt andre verdenskrig, men også av nyere årgang, i den forbindelse

har jeg prøvd og søke litt rundt på nett for og finne noen som skal kvitte seg med brukt amunisjon, noen som vet om noen som skal kvitte seg med noe slikt eller vet hvor man kan få tak i noe lignende, alt av tom hylser er av interesse, kansje noen her har, vet ikke om dette bare blir kastet i det våpene blir fyrt av?

Link to comment
Share on other sites

Veldig ofte så tar skyttere med seg tomhylsene hjem og lader disse på nytt, siden patroner er ganske dyre og du kan spare mye penger på å lade dem om igjen.

 

Millitær ammunisjon er som regel av Berdan type og vanskeligere å lade om og disse er det du kan finne mye av på skytebaner.

Link to comment
Share on other sites

Du kan finne gamle patroner på Finn.no og qxl på nettet, eller dra f.eks på militariamesser. Det skal vel være ei messe i Letohallen snart, og det har nettopp vært ei messe på Ålgård i Rogaland. Det er også noen våpenbutikker som selger samlerammunisjon, her er Våpenhuset i Stavanger et eksempel.

 

Det finnes en forening for patronsamlere som jeg anbefaler deg å bli medlem av, den heter Scandinavian Ammunition Research Association. Her får du medlemsavis noen ganger pr år, og det er lurt å være medlem her dersom du ønsker å søke samlerlisens for ammunisjon.

 

Hvis du er på jakt etter tomhylser, så send meg en PM med adresse, og jeg skal sende deg noen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...