Jump to content

Reell BC på Barnes kuler


Proffen

Recommended Posts

Hei!

 

Noen som kjenner til reel BC kontra oppgitt BC på Barnes kuler. Mer spesifikt Barnes LRX 168 grains i 7mm? Oppgitt BC på denne kula er 0.550, noe som er rimelig bra til homogen kule å være.

 

Oppdagede misforhold mellom oppgitt BC og reel BC på andre Barnes kuler er også interessant å høre om.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd to forskjellige Barnes kuler på langt hold. Husker ikke den oppgitte BCen her i hodet, men jeg brukte den jeg fant på nettsiden deres - og det er i korthet - rett på.

 

265gr TTSXBT i 338, etter kronografering og innskyting på 100m, satt 100% midt i på 600m, og tre påfølgende skudd utvidet knapt merket i malinga. Ligger rundt 865m/s med denne kula.

Samme med 168gr LRX i 7mm, det stemmer meget bra, og kula er meget presis i 1:9" riflestigninga, i omtrent 900m/s akkurat. 338en har vel og 1:9" riflestigning.

 

På vilt har jeg kun brukt 7mm kula ennå, ingen klager fra hverken rådyret eller de som åt det opp...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Har skutt et par dyr med TSX i 375H&H (270grn 800ms) Gjennmskyting på rein ved 40m (doh) Gjennomskyting på elg ved 160m (bog) Elgen fikk også et nakkeskudd fra 20m, sistnevnte gikk ikke igjennom, fant den igjen ved skinnet på motsatt side, 100%restvekt og godt ekspandert.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har brukt Barnes 168 grain TTSX kula i 308.Win, og heller ikke fått noen klager av skutt vilt :wink:

Og i tillegg er den presis som fy... Skyter med letthet 3 skudd godt innenfor en klisterlapp.

 

Men du må være nøye med OAL'en,,og prøve deg frem.

 

Min erfaring med denne er at inputs i Bulletflight gir korrekt treff utover frem til 560 m. Har ikke testet kula på lenger hold enda.

 

Kommer ikke til å gå tilbake til blykuler :!:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...