Jump to content

Ammo til cz 455 22lr


Tosse

Recommended Posts

CZ455 spiser det meste veldig bra, cci standard og subsonic, funker så bra i min at eg ikkje har lett så mye, Remington subsonic og topshot var litt dårligere, eley match rifle til dfs skytterlaget faktisk dårligst i min.

 

Men kjøp en pakke av hver type ammo du kan få tak i lokalt og kos deg ein dag på banen, så finner du helt sikkert noe som funker (pris ser ikkje ut til å ha betydning for cz455)

 

Sent fra mobilen now Free

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en CZ 455 med varmint løp og bruker American Eagle High velocity (fra Federal) til både jakt og skytetrening. God presisjon til en god pris. Har også CCI velocitor hollow point kuler, og disse har etter min erfaring veldig lik kulebane/treffpunkt som American Eagle (noe som er en fordel).

 

Prøvde også CCI subsonic, men dette var ikke helt det store for mitt vedkommende, spesielt på den avstanden jeg stort sett skyter på.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg har en CZ 455 American 22LR som jeg bare bruker to typer ammunisjon i. Min erfaring med CCI SubSonic er at det er litt vel hardt ladet, relativt mange skudd går SuperSonic og dermed smeller mer enn ønsket. Jeg har skutt inn rifla mi på 60m med RWS SubSonic, og med denne ammoen skyter jeg praktisk talt hull i hull. Svært stabil ammo til min rifle i vært fall. Og med RWS SubSonic vil du aldri oppleve at det smeller, du hører bare klikket i avtrekkeren og når kula treffer målet.

 

Den andre type ammo jeg bruker er CCI Mini Mag, og denne er like presis som RWS SubSonic i min rifle. Denne er noe lettere ladet enn CCI Stinger, har prøvd den og men her er nevneverdig forskjell i spredning. Tror kanskje den er ladet i hardeste laget.

 

Men treffpunktet på 60m på RWS SubSonic og CCI Mini Mag er helt forskjellig. Min rifle er som sagt skutt inn på 60m med RWS SubSonic og om jeg bytter til CCI Mini Mag skyter jeg nøyaktig 25 klikk over siktepunktet (ca 20 cm). Jeg bruker for det meste SubSonic ammo, derfor har jeg skutt den inn på det. Skal det smelle bruker jeg heller min 223 REM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...