Jump to content

Tanfoglio force 22?


MasterMaker

Recommended Posts

Skal kjøpe meg finpistol og vurderer denne.

 

Da tanfoglio har utbyttbare toppe i alt av caliber tilgjengelig så hadde denne vært ideell, men er det nøyaktig samme ramma(pris tyder på det) som på force 99, kan jeg kjøpe ekstra topper til den eller er den av en eller annen merkelig 22 grunn ikke identisk og ute av stand til og ta topper i andre kalibre?

 

Noen som hare en slik og kan svare på dette, sendte email til Winge men så langt så har jeg ikke hørt et pip i fra dem.

Link to comment
Share on other sites

Fin tanke...

Men uten at jeg har direkte erfaring annet en at jeg har holdt i en .32 force... Ikke en god ide.

På det beste vil du få en middels pistole som ikke tilfredstiller noen klasser.

 

Kjøp da heller en brukt CZ og en Ruger/histandard/tilsvarende .22

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Drar denne fram igjen da jeg var og hentet innvilget kjøpetilatese på finpistol i dag.

 

Da verken Winge eller importør(nordskog.com) ser ut til være tilstrekkelig interisert i og ha kunder til at de gidder og svare på email så sitter jeg her og vurdere og kjøpe fra noen andre eller noe annet(men er fremdeles mest interisert i force22) og på pur faenskap sende dem et fint lite brev etterpå der jeg forklarer at de gikk glip av et salg og høyst sansynligvis fremtidlig salg av flere(og dyrere) pistoler av samme merke på grunn av manglene interesse i og svare emaile fra potensielle kunder...................... :evil: meeen, tilbake til programmet :twisted:

 

Vurdere og skrive til tanfoglio(eller EAA i usa) og spørre de om rammen på force22 er den samme som på force99, men er det noen her på forumet som vet dette eller som har kjøpt extra topper til tanfoglio polymer ramme eller stål ramme og som vet om disse er greie og få tak i, eller kronglete og vanskelig med "spesialbestilling" og vanskelige forhandlere/importør.

 

.....Er det foresten noen som vet noe om tilgjengelighete av compact utgavene av disse pistolene(tenker ikke på .32acp(ft 7) men 9mm og opp(stål og polymer))?

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at de neppe gidder å styre med akkurat Force serien er at det er våpen som har utrolig lite bruksområder og nytteverdi under norske forhold. Det er med andre ord et tapsprosjeklt å ha slikt på lager eller sysle med det.

 

Å hente inn FFL deler fra statene er nok lite krøkkete som å kjøpe et helt våpen. Ser ikke noe Force varianter til salg andre steder i Europa heller. Har som sagt sett en i norge i .32.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen direkte erfaring med den, men en kamerat i pistolklubben kjøpte en ny Force 22 ny for en del år tilbake, han hadde bare problemer med den, spesielt med mating. I tillegg var presisjonen helt forferdelig.

 

Generelt er det ikke spesielt smart å kjøpe 22 lr pistoler som er bygget for å ligne en "større" pistol synes jeg - du finner ikke så mange GSG skyttere øverst på lista for å si det sånn....

Link to comment
Share on other sites

Vet om andre som er fornøyd med den og hvis jeg ikke tar helt feil så er den ikke laget for og ligne full size, den er fullsize med samme ramma som tanfoglio force99, bare med en 22 top.

 

Har faktisk vurdert gsg9 men det frister med en pistol i 22 som jeg senere kan kjøpe andre topper(9mm, 10mm, 40(+357 sig løp) og 45) til, og litt av poenget er at man skal trives med det man bruker og stål ramma(som er litt større) peker meget godt for meg og jeg har aldri helt hatt sansen for pistoler som er laget for og lage hull i papir.

 

Har en børsemaker/leverandør som skulle sjekke opp om tilgjengeligheten av andre topper(eventuelt muligheten for spesial bestilling gjennom importør), hvis det faller i fisk så vil det alikevel bli noe "praktisk/anvendelig" og ikke en papir-pistol, mest sansynlig en buckmark hvis det ikke blir en gsg9 eller en sr22(hvis jeg ikke blir utålmodig og kjøper en 22/45 lokalt).

Link to comment
Share on other sites

I og med at ramma er polymer så er det nødvendigvis sleiden det er snakk om, ser ut som beskrivelsen er ukritisk oversatt(har sett identisk på mange sider) fra tanfoglio sin side og noe av engelsken der er en smule sirkus og mangelfull.

http://www.tanfoglio.it/eng/catalogo/kit/conversion-kit.html

 

På amerkanske forum så blir det opplyst at det er en separat converterings serie for pollymer og for stål rammer, og i og med at tanfoglio ikke produsere pistoler I usa så innebærer det nødvednigvis at de lages i italia og er tilgjengelig(hvor lett vanskelig dette er er her til lands er det jeg prøver og finne ut og skal sjekke med leverandør i morgen)

Link to comment
Share on other sites

Så på det kittet, det er ikke til force serien. har ikke sett noe separat... for all del jeg vet hvordan det er å få griller i hodet og merkelige tanker og prosjekter. Så velmenende, og relativt erfaringsbaserte råd er ikke alltid velkomne.

Men jeg tror du vil bli lykkeligere med en .22 av god kvalitet og det nødvendige antall med grovpistoler ettervert.

Link to comment
Share on other sites

Nederst i venstre hjørne av bildet på tanfoglio siden så er det et bilde, når jeg klikket det større og fikk sett nærmere på den så ligner den da på en force sleide.

 

Ikke at det er så veldig relevant da det er flere som nevner at de har kjøpt topper in andre kaliber til witness-p som er navnet force serien blir solgt under i statene så at disse toppene eksisterer er det vel ikke så mye tvil om, sleide fra en baby eagle passer rett på en force 22 ramme så det lover godt i forhold til at den har samme ramma som force99.

 

Prøver mer og finne ut om hvor mye norsk knøvvel som vil være involver i å få tak i toppene her til lands og å få det absolut bekreftet at det er nøyaktig samme ramme, prisen er ikke mange 100lappen under forc99 så vil vel si at sjansen er god for at det er det.

 

Og hvis det viser seg umulig og en force 99 sleide ikke passer eller norsk importør er totalt usamarbeidsvillig i forhold til og skaffe andre topper(i verste fall) så innebærere det all treningen min er med en pistol med identisk betjening og ergonomi som senere planlagte pistoler.

Er ikke så bekymret i forhold til at den er kresen på ammo eller har mindre enn optimalt avtrekk, har et par dreiebenker og freser +diverse annet utstyr og kan bruke det så jeg klarer alltids og fikse slikt(og forløpig så tror jeg nok at pistolen er mer presis en brukeren...).

Link to comment
Share on other sites

Ja takk, begge deler! :twisted:

 

Det er i hvertfall planen min på sikt, når man skyter både i klubb tilknyttet issf og i klubb tilknyttet ipsc så er det nødvendigvis 4 pang pr som rekreasjons skyter slik lovverket er skrevet, så alt i fra noe meget praktisk til production, til noe alt annet enn i stål til felt og standard.

 

Liker 1911 men de er mindre fleksible i forhold til ombytting av sleider/løp/kaliber, med tanfo så kommer jeg nærmest opp i mot alt jeg vil ha når det gjelder slikt som separat 9mm slide med docter eller trijicon+ åpne sikter, open pistol, 10mm for morro med forskjellige sikter og løps lengder, og forhåpentligvis ditto i compakt utgave til sivil etc. etc. etc.

 

Har faktisk lagt litt tanke bak dette, har andre muligheter men det er denne ruten som vil gi meg absolutt mest rekreasjon :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

hrm... som sagt jeg vet hvordan det er å få griller i hodet.... Men du er langt i fra den eneste som har tenkt disse tankene før. Du sier desuten at du liker 1911... da ville nok en SVI gjort det du beskriver at du ønsker(og i motsettning til force er den ikke billig drit). Det er vel den mest ombyttelige pistolen du kan få. Et annet argument, er jo at alle andre som har tenkt tanken har gått bort fra dem...

 

Men rekreasjonsskytter i NSF og Rekreasjonskytter i DSSN... 4 + 4 er da 8 :angel:

Link to comment
Share on other sites

SVI.... Start pris på 3400 dollar, og som kjent er priser slik her til lands at norsk pris bare er og legge en null til dollar prisen.

 

Hvist jeg hadde hatt råd til det, men jeg er ikke laget av penger og er heller ikke tyilhnger av tankegangen "bare det dyreste er bra nok" som desverre er alt for vanlig her til lands....

 

Det intrykket jeg har av tanfoglio kvalitet i fra det av pistoler jeg har prøvd og hatt i hendene så får man mye kvalitet for pengene med tanfoglio, force er det billigste fra dem men jeg må jo begynne et sted og dårlig er den ikke(er forøvrig en 10 000 skuds tortur test av force99 på youtube) og jeg har mer sansen for den som et bruks jern enn en glock.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...