Jump to content

15 skudds .22 walter pp???


MasterMaker

Recommended Posts

Skal kjøpe meg 22 pistol og mener og huske fra eldgamle aaserud kataloger at de solgte en 15 skudds Walter pp i .22, mulig at det var manurhin og ikke walter men samma det, jeg har lyst på en.

 

Regner egentlig med at dette ikke er noe som fremdeles er i produksjon så er det noen her som vet om det er noen firma som har brukte, eller som kan peke meg i riktig rettning??

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke påstå at jeg var gammle poden når jeg så i denne aaserud katalogen men da jeg har tilnærmet klisterhjerne så må det ha vært en trykkfeil.

 

Appropos feberhete drømmer så har jeg sikklet lenge på den KelTek PMR'n, skrev til kelTec for ca et år siden og spurte om de hadde planer om og lage et .22 lr converterings sett og fikk et ja tilbake og ble fortalt at dette var noe de arbeidet med, men det var et år siden og de har ikke begynt og selge/lage et slikt sett så langt.

 

Hadde uten tvil vært verdt og importere en slik en hvis 22lr var mulig i tillegg til 22wmr, tror nå egentlig at den ville ha solgt godt her til lands uansett om 22lr var mulig eller ikke, men det er vel ikke noen som forhandler kelTec i Norge?

 

Ender sikkert med at jeg kjøper meg en Buckmark.

Link to comment
Share on other sites

Keltec i Norge, spesielt noe såpass eksotisk som PMR-30, kan bare kalles veldig usannsynlig.

 

Det er ekstrem etterspørsel for dem i hjemlandet, 90% av deres katalog er umulig å få tak i og jeg tror ikke at eksportmarkedet er så veldig stort når de ikke produserer på langt nok nær nok for sitt eget marked.

 

Edit:

 

Kan vel legge til at de nyproduserte Walther PPK/S som selges i .22LR kommer med tiskudds magasin som standard.

http://www.waltherarms.com/products/handguns/ppks-22/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...