Jump to content

Hvilket valg av halvauto til både jakt/lerdue?


furteper

Recommended Posts

Føler at jeg begyner å gå meg bort i denne jungelen av halvautoer som finnes der ute. Er ute etter et våpen som spiser lerdueammo og jaktammo uten klikk. Når det gjelder jakt blir det hovedsaklig And/Gjess/Skogsfugl.

Av børsene jeg har sett meg ut er det : Benelli Super vinci, Franchi fast, Browning Maxus, sx3.

Kan noen dele erfaringer med noen av disse? :?

Link to comment
Share on other sites

har ikke erfaring med noen av dem, men bruker selv en beretta a400 xcel og den har aldri svikta på lerdue ammo eller noe. Og dem sier at man må pusse ofte, men min er gått 1873 skudd uten puss nu, og veksler like fint.

Men kan være greit å styr unna de letteste vis du skal skyte litt bane. Det blir gjerne endel rekyl. Men benelli er jo aldri feil når det gjelder halvauto.

 

 

Sent from my iPad mini using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på her. Noen som har erfaring med Benelli Comfort, eventuelt som kan gi en rask sammenligning på "feelingen" mellom denne og dem som allerede er nevnt? Er forholdsvis glissent utvalg i halvautoer her hvor jeg holder hus, så den eneste jeg har fått sett på var denne på en sportsforretning. Er nok litt avhengig av andre sine erfaringer her. Skulle jeg kjøpt en hagle i dag, så hadde jeg fint kunne kjøpt Benellien uten å blunke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...