Jump to content

5.56x45 nato og kjøpe ny sauer 200 str


Kamtsjatka

Recommended Posts

Heisann!

Mitt første spørsmål her på forumet. Som så mange andre her i landet vurderer jeg fortløpende å kjøpe ny Sauer til baneskyting i DFS. Jeg har funnet ut at skyttertinget 2014 er siste instans for å avgjøre om 5.56x45Nato blir godkjent på Sauer i DFS.

Jeg skyter med m67 inntil videre uansett, men er det noen som kan gi meg detaljer rundt hva som må endres på Sauervåpenet for å gå fra 6.5 til 5.56 og omvendt og hva med 7.62? Nå er vel løpsbytte det eneste som må til mellom 6.5 og 7.62. Men noen skriver jo om kortere sluttstykkegang på kal 5.56, vil det si at en ikke kan gå fra et evt framtidig 5.56 våpen til feks 6.5?

Det snakkes om et ommbyggingssett fra 6.5 og 7.62 til 5.56 som skal koste omtrent som .22 settet som finnes i dag.

Det er mange spørsmål som reiser seg i mitt hode her:

 

Skal jeg vente på 5.56x45Nato og hvorfor (ikke)?

 

Bør jeg ha 3 kalibere 6.5 og .22 og 5.56? (for å sette det litt på spissen)

 

Jeg bør vente med å kjøpe til sauer i kal5.56 kommer for salg hos skytterkontoret? Pga jeg ville blitt en marginalt bedre baneskytter pga mindre rekyl, og ville blitt marginalt rikere pga billigere ammunisjon og lengre intervall mellom løpsbytte???.

Men jeg skyter jo så lite for tia at det siste argumentet er jo tullete.

 

Jeg må si at jeg har alltid hatt sansen for 6.5x55, det er et glimrende kaliber til sitt bruk.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Noen venter på Jesus, noen på Dommedag, noen på lønningsdag... Og noen på Sauer i 5.56x45.

Har du jobb, så kommer lønningsdagen nokså sikkert, men de andre 3 kommer kanskje, så om du venter på 5.56 Sauer så kanskje får stille i kø sent 2014 - tidligst, kanskje 2015, 2016, eller aldri. Det er lenge å vente.

Kjøp deg en i 6.5, og skyt.

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67:

Du svarer godt, nesten som å høre kona mi i dag. Vi har nettopp bestilt ny Ford S-max, 14 dager til produksjon fra i dag, og så oppdaget jeg at det kommer helt ny modell en gang uti 2015. Spurte henne om hun ville vente, men hun var glassklar med en gang, at det skulle vi ikke. Noen går og venter på ny bilmodell og, i tillegg til de du nevnte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...