Jump to content

Første presse


Hemil

Recommended Posts

Skal starte og lade selv og lurer på hvilke erfaringer dere har med enkeltstasjon presser.

Blitt anbefalt slike presser da jeg i hovedsak skal lade 375 ammo. Blir også ladet noe 223 og 308 med samme pressa, men i første omgang kun 375. Jaktdepoet (eller Jaktdepotet som de selv har skrevet.) hadde en lynman T-mag Master komplett sett som virket intr. Noen som har erfaring med lading av grove kalibre med denne?

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke noe og sammenligne med, men dette virker til og være en solid presse,

 

MIn er fra åttitallet ("arvegods"), og mangler den der hurtig-bajonettinfestings-greia, men den er still going strong.

 

Nå er den pensjonert fra hånvåpenammunisjonspressing men presser enda noen hundre .30-06 og .308 i året.

I tillegg brukes den til å size en del tusen hjemmestøpte kuler i året.

 

Ingen tegn til slark eller slitasje. Det fins sikkert bedre (og ikke minst dyrere) presser, men denne er mer enn god nok for meg!

 

Har ingen erfaring med vekta fra det kittet (har Hornady kruttmål og balansevekt), men ser at den får litt hard medfart i enkelte fora.

Kruttmålet har jeg litt erfaring med, det virker kanskje litt "platic fantastic", men det er faktisk veldig presist, i alle fall til pistolkrutt.

 

Tror det ladesettet der må være noe av det som gir deg mest for pengene!

Link to comment
Share on other sites

Vekta er grei nok, men bruker litt tid på og stabilisere seg.

Kunne med fordel ha hvert litt større også.

 

Kruttmålet sliter litt med n560 kruttet, muligens fordi det er så grovt. Det bruker og "hope seg opp" og slipper ut ca

halvparten av kruttet, for så og sende ut restene ved neste tømming, så jeg kontroll måler alle "tømmingene"

fra kruttmålet for og være på den sikre siden. Men absolutt et solid oppsett, verdt hver en krone :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...