Jump to content

Lett julegave...


Recommended Posts

Tikka'er kommer og går hele tiden her i huset.

Akkurat nå bor det ikke noen her, men neste uke flytter det inn en gammel M55 i 308 her igjen.

Alt er hemmelig! Det er vel andre av dere som kjøper børser uten å si noe til kona, men jeg driver ikke ned noe lureri, i det minste ikke denne gangen :roll:

Jeg har en nesten ubrukt 6,5x55 pipe fra en M65 liggende. Denne skal inn i M55 rifla. Hullene etter de originale siktene skal sveises og poleres over og pipa flutes, funderer også på å kappe den på 52cm.

Noen tanker om dette?

Sammen med en Optilock 1"ringmontasje glassblåses alt blått stål og sendes til blånering, mest sannsynlig hos Vågsland for han gjør så pent arbeid!

Slutstykke poleres hjemme med Dremmel og "filtskiver"!

Stokken sikles pent ned og pusses med fint smergelpappir, håper jeg slipper å gjøre for mye med nettskjæringen. Så er det å kappe ned stokken en god slump og slippe til ny Packmayer 1" kolbekappe før jeg begynner på ny oljefinnich.

Når stålet er tilbake fra blånering er det søylebedding på kjøkkenbenken med søyler av aluminiumsrør.

Har en matt Leupold VXII 3-9x40 med tysk 4, så alt må skrus pent og forsiktig sammen før innskyting med hjemmeladd Oryx med kort OAL på 74mm.

Pusse og pakke pent inn lettvekts 6,5'en, gjemme den godt, og håpe at kona blir glad til Jul :!:

 

Bilder kommer!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nix aldri mer 260, magasinet er langt nok til fabrikklad Oryx og Jaktmatch i 6,5x55.

Stålet ser bra ut, hentet rifla i går!

Stokken er lux utgaven, men trenger sårt til litt stell. Dessverre er et par av de nettskårene panelene svært slitt av meisen på en jaktsekk eller noe lignende. Er ikke sikker på om jeg er i stand til å fikse dem selv. Trenger nok noen til å dra dem opp igjen for meg! Forslag til gubbe som fikser slikt mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...