Jump to content

505 gibbs


seaman

Recommended Posts

Jaktdepotet er den som mest sannsynlig gir deg best pris på en slik en!

 

Jag frågade för ett par år sedan vad det skulle kosta att beställa en CZ500 "Custom-Shop" i kaliber 505Gibbs från Jaktdepotet, och jag har för mig att priset skulle sluta på strax över 20000:- (Jag valde att bygga en custom i stället ;) )

Link to comment
Share on other sites

Vær også obs på at det ikke finnes lovhjemmel for å nekte deg akkurat dette kaliberet. Men det kan godt hende du må ta en krangel.

Det er vel å forenkle problemstillingen litt. Jeg er enig i at lovhjemmelen ikke eksisterer, men så lenge POD ikke er villig til å innrømme at de tar feil må man gjøre mer enn å krangle litt. Jeg håper noen tar opp kampen, men jeg skjønner også at mange gir opp.

Link to comment
Share on other sites

Vær også obs på at det ikke finnes lovhjemmel for å nekte deg akkurat dette kaliberet. Men det kan godt hende du må ta en krangel.

Det er vel å forenkle problemstillingen litt. Jeg er enig i at lovhjemmelen ikke eksisterer, men så lenge POD ikke er villig til å innrømme at de tar feil må man gjøre mer enn å krangle litt. Jeg håper noen tar opp kampen, men jeg skjønner også at mange gir opp.

 

Selvsagt var det en forenkling, og selvsagt er det mulig man trenger å gjøre mer enn å krangle litt. Men det kan jo selvsagt også hende at man får godkjent av lokalt våpenkontor og ikke trenger å krangle i det hele tatt. Det finnes som sagt ikke lovhjemmel for å nekte dette kaliberet, så lokalt våpenkontor gjør ingenting feil ved å godkjenne søknaden din heller. Det er et betent område, og hva som faktisk vil skje vet man jo ikke før man har søkt.

 

Jeg synes det blir feil hvis vi svartmaler så mye at folk ikke tør å søke engang, da bidrar vi bare til problemet og er med på å skape en svært uheldig presedens.

Link to comment
Share on other sites

hei. han holder til i etne...... http://www.rafdal-vapen.no" target="_blank" target="_blank

prisen blir rundt 50000,-

 

 

hvordan fikk du tillatelse? hva skrev du :)?

 

Nå er jo ikke jeg 470NE, men forhåpentligvis skrev han bare kaliber og "jakt" som formål, og så var han så heldig at han hadde et oppegående våpenkontor som faktisk følger lover og regler. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det blir feil hvis vi svartmaler så mye at folk ikke tør å søke engang

Jeg ser den, og det var vel heller ikke intensjonen min. Kjør på, vi trenger flere slike børser 8)

 

Mente heller ikke å antyde at det var det du gjorde Erlend, det var mer en avsluttende kommentar på generelt grunnlag. Som så ofte ellers er vi nok ganske enige her.

 

470NE: Flott! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...