Jump to content

Magasinet sin Dovrefjell bukser


Blaser_308

Recommended Posts

I et aktivt jeger- og turliv de 20 siste åra, slites det en del bukser. Har hatt tre dovrefjell bukser av ymse modeller i denne tidsrammen. Det som er felles for de, er at det har blitt hull i dem. Mine andre bukser er kastet pga slitasje, og at man har vokst litt med år :mrgreen:

 

Første var en med membrandt, lakk som ei sil etter 6 mnd, og revnet totalt innvendig.

 

Så var det en bomullsbukse, som ble 1 mnd Gammel. Var det plutselig hull på låret, kvist som gjorde sitt. Overrasket at den ikke tålte det, men men... Rett etter det, et hull i rumpa, etter å ha sittet på en stein. Viste ikke jeg var så hard i ræva :lol:

 

Siste var Dovre feltbukse. Den må jo holde tenker jeg, og reiser på villreinjakt. Kommer hjem med hull på det ene buksebeinet 20 cm under kne, etter 4 dagers jakt. Aner ikke hvordan det gikk til.

 

 

Syns det er merkelig at det kun er disse buksene, jeg skal være så "uheldig" i. De andre buksene jeg har fra Ultimo, Bergans og fjellreven, har mirakuløst hold seg hull fri i x antall år :D . Noen som opplever det samme? Eller er jeg virkelig så uheldig med Dovrefjell!!

 

Jeg ser meg nødt til å ta mine forholdsregler, siden jeg er så uheldig Per i disse buksene. Har kjøpt fjellreven G 1000 i dag, og håper den tåler litt mer. Blir spennende da. Men alt tilsier at det skal være hull i den innen 1 mnd :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om det er Magasinet sine Dovrefjell Jegern det er snakk om er det komplett drit.

Jeg har en gammel type (10-15 år) og den er nokså grei med solid stoff og bra utforming.

Den typen de har hatt de siste årene (har den modellen også) har elendig stoff (tåler ikke bruk og ihvertfall ikke gnister), elendige sømmer og er så trange nederst i beina at du må kjempe for å få dem over støvlene.

Jeg sendte en mail til Magasinet for å fortelle om mine brukererfaringer, men jeg fikk aldri noen respons.

Styr unna.

Link to comment
Share on other sites

Hehe jeg hadde også en sånn. Etter første vask var den søkklekk, og revnet like etter fra glidelåsen og helt bak til der hvor solen skinner sjeldent etter et høyt kneløft under en fjelltur.

Nå er det utelukkende Norrøna sine svalbard flex bukser som brukes. Men jeg hater de formsydde knærne, så hvis noen har tips om gode lette tur bukser som er rett i beina så tar jeg imot tips med stor takknemmelighet :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Må dessverre melde om samme erfaringer. Den første jegern dressen jeg kjøpte var bra og holdt i noen år. Etter det har det vært rask nedoverbakke med kvaliteten. Har kjøpt min siste dress der. Den siste (og tredje) jeg kjøpte fordi jeg trodde jeg bare var uheldig med dress nr. 2, startet å gå i oppløsning allerede på første tur. Trykknappene løsna, glidelåser gikk i stykker og borrelåslukking på buksa og jakka starta prosessen med å løsrive seg fra stoffet umiddelbart. I forhold til vanntetthet har det også blitt mye dårligere med årene. Anbefales DEFINITIVT ikke. Dressen er tung når den er tørr og når den trekker til seg 4 liter vann i tillegg blir det greit tungt. Bør kanskje også nevne at den bruker laaaaaaaaang tid på å tørke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...