Jump to content

45 ACP - Magtech vs Fiocchi


Trinity

Recommended Posts

Skjøt 5000 skudd med fiocci, knallbra ammo, har ladet hylsene svært mange ganger i ettertid, hadde ikke en eneste fungsjonsfeil på alle 5000 skudd. Sikkert kjøp.

 

Er du i tvil kan du jo kjøpe 50 skudd av hver å se hvilken som går best

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt inn Magtech til klubbvåpnet, det føles som om den er forholdsvis friskt ladet, uten at jeg har så veldig mye erfaring med 45acp forsåvitt :oops:

Springfield Trophy Match pistolen føltes like "ille" å skyte mtp rekyl som min G19 med fabrikkammo. Men det er kanskje noe jeg må regne med siden det tross alt er 230grs kule som skal fremover :?:

Noen 45acp folk her som har lignende erfaringer med magtech?

Link to comment
Share on other sites

Så en test en gang, der de ladet og skjøt CBC hylser (magtech) hinsides mange ganger, og husker jeg rett fra GFL/Fiocchi ikke så langt unna heller.

 

Har ikke testet 45, men jeg syntes Magtech har best 9mm kontra Fiocchi og Sellier & Berlot. Geco syns jeg er hakket bedre enn Magtech igjen.

 

Men Fiocchi har bedre .40S&W enn Magtech igjen. Mykere rekyl, men samme presisjon.

Virker som det går igjen at Magtech er av den friskere sorten langs hele linja.

Link to comment
Share on other sites

Noen 45acp folk her som har lignende erfaringer med magtech?

 

Ang .45 , så har jeg noenlunde samme erfaring. Jeg har skutt mye Magtech og de virker litt kraftigere ladet enn Sellier & Bellot ammoen. Om den ene eller andre er bedre til ladning aner jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at kvaliteten og presisjonen på ammoen deres i .45 er stort sett likeverdig, men mtp. hylsene så er Fiocchi av vesentlig bedre kvalitet.

 

Har ikke merket noen som helst forskjell i kvalitet på disse to merkene :wink:

 

Har ladet 100 hylser av hver sort mer enn 40 ganger nå og ingen tegn til at det ene merket er bedre enn det andre.

 

Ladning: blykule SWC 200gr ladet med 4,2gr N320

 

Ingen behov for å trimme hylsene :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...