Jump to content

"gammel" jeger, ny på forumet...


sss

Recommended Posts

Hei

Er ny på forumet, men har vært jeger og skytter i mange år. Har og drevet med litt baneskyting og pistolskyting, men no er det mest storviltjakt og kobbejakt. Rypejakt blir for sjeldent dessverre.

Ladder sjøl, har gjort det i over 20 år, første utgave av ladeboken er utslitt, så måtte kjøpe en ny. Er det noen som har spørsmal ang. ladding, er det berre og spørre. Skal svare etter beste evne.

Bruker mest en cz 550 30-06 til storviltjakt. Har og en Sako i 300 WSM, en av dei første i det kaliberet som kom til landet. Bruker den mest til kobbejakt, er veldig kilen på kulevalg, men vart veldig presis når en fant rette kula.

 

mvh John

Link to comment
Share on other sites

Takk for det.Har iallefall en liten historie som var litt merkverdig for noen år siden...Var en sen kveld på jakt og tok en som var på rimeleg hold.men var litt uheldig med at den gikk til bunns før eg fekk tak i den med båten. prøvde å "fiske" den opp, men det var dårlig sikt, og begynte å mørkne ute...

Reiste ut igjen (havgapet) ved en øy dette, neste morgen og vart var at det var voldsomt til havørn aktivtet når eg nærmet meg skuddplass.Når eg kom ca. 50 m fra der eg skaut dagen før så tellte eg 7 stk.havørner som gasset seg i kobben, som hadde drevet inn i fjæra.

Ja, ja tenkte eg, får prøve å jage dei vekk, men se det var faktisk ikkje lett. Hoiet og skreik, når eg nærmet meg, men ikkje, dei rikket seg ikkje. dette begynte å bli spennende...Kom faktisk en 5-6 m innpå dei, enda så var det ikkje tegn til at dei ville flytte seg.. så vi vart sittende der til eg gjekk lei, hadde selvsagt ikkje med hverken kamera eller mobil denne gangen...så eg rusla meg berre vekk, og let ørna få ha maten i fred...Men en fin opplevelse var det og komme så nært på Havørna, som det heldigvis har blitt mange flere av senere åra.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...