Jump to content

270 weatherby magnum


buffalobill

Recommended Posts

Hei.

På begynnelsen av 90 tallet hadde jeg en Weatherby rifle i dette kaliberet. Siden jeg ikke ladet selv ble rifla byttet inn i et mer vanlig kaliber. Det ble litt i dyreste laget å trene med denne :(

Når det gjelder erfaringer på jakt er disse bare gode :) Jeg brukte fabrikkladet 150 grains Nosler og jaktet rådyr og elg med denne. Det ble felt desidert mest rådyr i denne perioden av livet mitt, og aldri senere har jeg opplevd kortere fluktstrekninger! En titt i notatene fra denne perioden viser at lengste fluktstrekning (17 rådyr + 2 elg) skutt med 270`n var 3 meter. På rådyr var det ingen kjøttødeleggelse å snakke om mens elgen så ut som andre elger som var skutt med Nosler...

I mine øyne var dette et meget godt jaktkaliber, men et heller dyrt treningskaliber. Så derfor endte mitt forhold til Weatherby :oops:

 

Lykke til med rifla...

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg hadde også en 270 Wby på 90 tallet. Jeg brukte rifla en del i Afrika med godt resultat. Brukte både Nosler og Barnes-x. Det var dødelige saker, men Nosler kulen var nok en god kjøttforstørare. I dag ville jeg prøvd Barnes-TSX da den kulen går meget godt i alle Wby kalibre jeg har testet den i.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...