Jump to content

Kjøleveske til dreiebenk og fres


Niclas

Recommended Posts

En mellomstor hobbybenk på 2,5meter holder til det meste en lager til modelljernbanen :lol:

 

Kjølevæske og sånnt vet jeg lite om, vi bruker noe greier fra Castrol (fordi de leverer alt av oljeprodukter til oss)-ser ikke annet enn at det funker greit. Men vil tro at en Ok verktøyforhandler (LUNA/TOOLS) har eller skaffer.

Link to comment
Share on other sites

Får stikke innom Tools når jeg skal til Tønsberg etter på å se hva de har, på Tess leverte de kun 20 l kanne ,når det skal blandes ut med 90-95 % vann blir det myye, på andre siden veit jeg ikke om det går på 10 l eller 100 liter på hver av de.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at du bor på Hof. Da er det ikke så galt å ta en telefon til Kongsberg Automotive på Hvittingfoss og spørre om du kan få kjøpe 3 liter Blaser Swiss Lube av type bc20, bc25 eller bc35. De bruker mye Blaser på maskinene der. Det kan anbefales da Blaser ikke innholdet biocider ( alge og bakteriedreper), men heller er tilsatt bakterier som er like som vi har på huden vår. Det holdet væska stabil og er ikke skadelig for hverken hud eller metaller. I tillegg er ikke Blaser oljebasert, slik at du slipper oljeklin fra kjølevæske som har tørket inn på maskinen eller deler. 3 liter konsentrat holder til 60 liter ferdigblandet kjølevæske og holder deg dermed forsynt et år eller to til hobbybruk.

 

Uansett mye bedre og billigere å få kjøpt litt konsentrat fra et større mekanisk verksted som bruker gode kjølevæsker enn å kjøpe noe oljebasert harryguffe i en eller annen verktøybutikk.

 

Mvh

 

Georg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...