Jump to content

Hylseholder til lee hand primer - 7x57R


Muntjac

Recommended Posts

Helt nybegynner på lading, og er i gang med å samle mitt første ladesett. Jeg har kjøpt en Lee Hand Primer, men tenkte ikke på at jeg trenger en hylseholder til denne. Ser at de kommer i flere størrelser, men finner ikke ut hvilken som passer til 7x57R. I tabellene finner jeg bare 7x57 Mauser, og det blir jo noe annet. Noen som vet hvilken hylseholder jeg trenger?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har dier fra en annen produsent så er det godt mulig du kan bruke hylseholderen fra det settet.

 

Nope!

 

Hylseholderen til Lee's håndprimere er idiotisk nok ikke lik vanlige hylseholdere.

 

I den siste linken din ser du forskjellen på en hylseholder for handprimer og presse. Den til handprimeren er helt glatt på undersiden og mangler den "dingsen" du klipser i pressa.

Link to comment
Share on other sites

Nope!

Hylseholderen til Lee's håndprimere er idiotisk nok ikke lik vanlige hylseholdere.

 

Tindrende klart.

Jeg tok voldsomt feil.

 

Om ikke annet så kan jeg slette litt fra ønskelista :-)

Det må være en god praktisk grunn til at Lee gjør det slik.

Det er neppe for å tjene på hylseholdere - de koster jo 3 dollars stykket.

Jeg undres på om det går å slipe ned de ordinære hylseholderene av mangel på noe annet.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg undres på om det går å slipe ned de ordinære hylseholderene av mangel på noe annet.

 

Joda, i nøden kan man vel det, men da må man også bore opp hullet i midten.

Sjekka bare kjapt hylseholder #11 (samme nr på den for presse og hetteisetter, passer bla .44 Mag) målene er identiske mht tykkelse(uten den dingsen under) og diameter, MEN hullet er noe større(i underkant av 8mm) i hylseholderen for tennehetteisetteren, så det må bores opp.

 

Mye jobb for en dings som koster femtilappen(?), men er den ikke å skaffe så kan det være et alternativ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...