Jump to content

leupold kikkertsikte


Joakimwathne

Recommended Posts

hei!

jeg har tenkt til å kjøpe meg et nytt kikkertsikte til rifla mi, har sett på dette http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=25937. er det noen som har erfaringer eller andre anbefalinger til sikter som er noe lignende dette.

jakter mye i tette skoger på post, men også mye på åpne jorder, er mye på posteringsjakt, lokkejakt, smygjakt mm.

er ikke dette da et rimelig greit sikte til det bruket, med tanke på liten og stor zoom.

takker for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen :-)..... Hva som er alternativet kommer nå helt ann på budsjettet som ligget i bunn.... Hadde nok lagt til noen kroner å kjøpt en swarovski eller en zeiss.... Kahles ligger i samme gaten prismessisg... Hadde nok god for noe annet..... Kan ikke uttale meg om hvorfor du ikke skal velgé kikkerten som du linker til.... Har bare swarovski kikkersikter og en Leica og siste innkjøpte kikkersikte er en Trijicon.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et VX6 1-6 x 24 m/lys som jeg er meget bra fornøyd med. Veldig bra kikkert.

Det jeg derimot ikke er fornøyd med er Leupolds markedsføring av CDS. Det er nå ca.1 år siden

jeg kjøpte kikkerten. Bestilte CDS turret etter et par måneder. I brosjyren som følger kikkerten står det

"Allow us 6-8 weeks to finnish", eller noe lignende bullshit... Har ikke mottatt annet enn unnskyldninger og tåkeprat på mail..

Men kikkerten er steike god :wink:

Link to comment
Share on other sites

enig i at det sikkert er ett godt sikte. MEN i den prisklassen, hadde jeg sett etter khales, smidt & bender, og for ikke og glemme, kansje det beste som er i det prisleiet; meopta. meopta er blitt en ener for meg. jeg har både zeiss, og swarofski på våpnene mine, men liker meget godt mitt nye 3-12x56 meopta, som er mitt skumrings sikte. meopta har ett 4-16x44 tactical, som jeg en gang hadde. det blir jo det samme bruksområde som leupoldeén. DET hadde jeg valgt! kuult retikkel også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...