Jump to content

skyting alene på skytebane


Target

Recommended Posts

Åresbanen i Brunlanes har trolig landets råeste åpningstider, nemlig mandag-fredag lørdag fra 0800-2100. Problemet er at man ikke kan skyte alene, men må være min to. Det er jo forssåvidt logisk mtp. sikkerhet men ikke for meg da jeg ofte kun har tid på litt ukurante tider. Er dette vanlig reglement? Vet at på Bjerkebanen, også i Larvik, kan man skyte alene. Bare lurer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det mest vanlige er nok at du kan skyte/ drive egentrening uten "ledsager" så lenge du kvalifiserer til å bruke anlegget ( medlem osv). Skyteleder er derimot påkrevd når det er snakk om organiserte (terminfestede) treninger/ oppskytinger der personer som ikke er kvalifisert til bruk av anlegget deltar. Reglementene til de forskjellige forbund vil jeg tro setter minimumskrav mhp når skyteledelse skal forfinnes. Det står vel hver enkelt klubb fritt å lage sine egne regler så lenge disse ikke strider mot forbundsregler.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er vanlig at det må være en standplassleder i tillegg til skytter. Og, nei, du kan ikke skyte alene på Bjerke om du følger oppslått reglement.

 

Da er det nok flere, inkludert meg, som har brutt dette reglementet. Skal ikke gjøre det mer, men jeg kan nesten sverge ved min Black Bear at det sto noe om skyting alene når jeg var der sist dvs en gang i fjor våres

Link to comment
Share on other sites

Da tipper jeg løst at den banen er "litt" unna folkeskikken? Jeg bruker også ei bane 100-500m som er åpen 0900-2100 hele uka. Til og med knallrøde dager;-) Men grunnen er helt sikkert at det ikke finnes et hus i mils omkrets (nesten). Eneste vi mangler er tak over stanplass, men vi tåler vann så det går egentlig greit.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...