Jump to content

Liten rapport fra Namibia


Ruger #1

Recommended Posts

Livet er hærlig her nede :D

Tross rifle, og bagasje på aveier i to dager, så har jeg fått jaktet klippspringer, og hartmannsebra oppe i fjellene. En opplevelse som jeg varmt kan anbefale.

Minner litt om reinsjakt, ispedt offroadkjøring jeg knapt trodde var mulig.

Igår var rein transportetappe til campen oppe i bushland.

Idag har vi vært ute å gått i bushen i nærmere 8 timer. Har virkelig fått jaktet.

Fikk cullet ei black wildebeest ku på tampen av dagen.

Ble sittende ved campfire'n igår med runde øyne å høre på outfitter Stephan Jacobs, som nettop hadde kommet tilbake fra elefantjakt sammen med en klient oppe i Nya Nya.

Han måtte til slutt trå til med et hjerneskudd på en angripende elefant. De hadde også felt en stor Daggaboy, og et monster av en hyene. Fikk sett bilder fra jakten.

Veeel... Må legge meg snart. Skal ut å jakte imorgen..og imorgen...... :mrgreen:

Fyldigere rapport når jeg kommer hjem + bilder :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for det :)

Glemte jeg å nevne at det var oppimot 29 grader på det meste idag, og at menyen stort sett har bestått av grillet eland indrefilet, biffer av blue wildebeest, kudu, og gemsbok.... og at gin tonic tross alt ikke er så værst når man ser på bushman tv (campfire) :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fikk en Red Hartebeest imorges. Avsluttet ettermiddagen med Gemsbok, og ei Eland ku.

Elandbiff til middag. God drøs rundt bålet med outfitter og PH.

Sett på filmsnutter fra Stephans elefantjakter.

Godt å vite at jeg skal være her ei uke til :D

Link to comment
Share on other sites

Takk til alle :)

Igår fikk jeg blue wildebeest ku, og en noe mager red hartebeest.

På grillen var det biffer av black wilebeest jeg skjøt for et par dager siden.

Idag har jeg virkelig fått kjørt meg. Har gått sporjakt etter eland med tracker Joseph.

Den fyren er en maskin uten like.

Skjøt ei elandku som passerte i en liten åpning. Tegnet bra for skudd, men fulgte med resten av flokken. Vi har funnet masse lungeblod, men mørket kom på oss. Ble besluttet å fortsette imorgen tidlig. Alltid litt uggent når slikt skjer, men håper å finne den imorgen :(

Link to comment
Share on other sites

Hadde en situasjon på en blue wildebeest, skuddet gikk lite gran langt bak og både PH og jeg trodde det gikk i vomma.

Så vi forberede ettersøk men fant dyret etter ca 100m, hadde tatt siste delen av lungene.

Forhåpentligvis går det bra, de tar slikt seriøst der.

 

Hvilken PH jakter du med?

 

Flott hvis du har mulighet til å legge ut bilder underveis :P

Link to comment
Share on other sites

@TH1

Får desverre ikke lagt ut bilder underveis. Skriver fra konas Ipad :wink

Fant elanden død dagen etter, ikke langt fra der vi så den sist. Sjakalene hadde forsynt seg litt i løpet av natten. Har sett en del rabiesdøde kuduer, også en ung eland som var strøket med av samme skiten. Vi fant en død gammel elandbull idag morges. Dødsårsak ukjent. Kan være naturlig. Må ha strøket med iløpet av natten. Heldigvis har vi sett endel kudu som fremdeles virker til å være friske. Endel skabb på sjakalene.

Jakter med PH Louw. Stephan dro opp til Bushmanland idag for å forberede en ny elefantjakt.

Grillet gemsbok til middag idag :wink: Nydelig....

Link to comment
Share on other sites

Kom hjem for noen timer siden. De to siste dagene brukte vi i Etosha Nasjonalpark. Har aldri i mitt liv sett så mye liv i et så karrig landskap. Sebra, og springbok finnes i titusener. Har sittet i bilen 8 - 10 meter fra løver som har felt en ung giraff, som knurrer irritert dersom man kommer for nær. Høre hyener hyle om natten før man går til sengs i campen som befinner seg midt inne i parken.

Må fordøye, se på bilder/film etc. før jeg kommer med fyldigere rapport :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@Blaserfan

 

Bor på Østhusvik, er innflytter fra Randaberg. Har ikke jakt her enda. Beskjeden som jeg er :wink:

Ser mye rådyr, en og annen hjort. Kråkene burde det vært premie på, har sjelden sett så tett bestand.

Gås kommer også i store flokker av og til har jeg sett.

 

Stikk gjerne innom for en kopp kaffe en dag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...