Jump to content

Drevervalp!?


Fenris 3006

Recommended Posts

Siden Fenris forulykket under en trailer i dag (RIP), må jeg intensivere jakten på arvtakeren. Hadde tenkt å kjøpe meg ei drevertispe til neste år, men dette blir fremskyndet pga dagens triste hendelse. Noen som vet om et eksisterende eller fremtidig kull med solide drevlinjer og familievennlig gemytt?

Fenris var en rådyjeger av høy rang og vil bli dypt savnet.

Link to comment
Share on other sites

Kondolerer så mye.

 

Har selv stor erfaring med drevere fra Härkila, og kan anbefale disse på det varmeste. Sjekk hjemmesiden deres, www.harkila.se/kennel , eller for best oppdatering så bør du ringe Kjell. Regner med de har leveringsklare valper der nå, i ulike aldere. Linjene er av aller beste sort, og det er ett meget bra lynne på alle de hundene jeg har hatt med å gjøre. Eventuellt kan du sjekke etter kull på www.drever.no , men skulle du velge en tik fra Härkila, så kunne det vært interessant å følge utviklingen. Vet det er ett kull som er leveringsklart etter Härkilas Gorm blant annet, en kjempehund, som er etter selveste Meijo.

 

Uansett lykke til! Spent på å høre hva det blir..

Link to comment
Share on other sites

Kay Roar Olsen

Langrand

3055 KROKSTADELVA

 

Han har igjen noen valper (1 eller 2).

 

Dette er av meget bra linjer. JW Ronja er moren(søstra til JW Jana og datter av Ruska).

 

Kay`s mob.nr:97795274.

Lykke til

 

Hilsen Leif Rakkestad

 

ps: Ville jo kjøpt en ny PBGV.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! Jeg er har bestemt meg for ei tispe og valpen skal hentes rett fra puppen. Har mest tro på å få med meg alt ifra starten av! Hvem det blir, er enda er noe usikkert.

Det er et par flotte avls-eksemplarer som spesielt har fattet min interesse.

F.eks:

Skogsstigens Zorro

Tuthammarens Abbe

Nivo 111

-og av tispene:

Bergeråsens Silka

Bojans Shakira

Rosa

 

Er det noen her som har litt inngående kjennskap til noen av disse? -Kanskje til og med vært på jakt med noen av dem? Ofte kan slike observasjoner være vel så nyttige som å lese prøveresultater til øyet blir stort og vått!

ps: Ville jo kjøpt en ny PBGV.

Jo, jeg har allerede fått anbefalinger om en PBGV fra Bøjentans, men jeg ser for meg mye pelsstell... Jeg mener, vi prater jo Fenris(stri dachs) x 3.... :shock::?
Link to comment
Share on other sites

Det viste seg at det var en nylig bekjent jaktkompis av meg, som eide Shakira. Dette hadde gått meg litt hus forbi.... :oops: Da jeg ringte han for å spørre om råd, fikk jeg selvfølgelig et veldig subjektivt svar tilbake 8)

Resultatet ble ei lita hjerteknuserinne som har fått navnet Lyngdølens Ronja! Faren var Tuthammarens Abbe. Ellers tror jeg nok det skal mye til for at avkommet til noen av de bikkjene jeg nevnte, ikke innfrir forventningene! -Noe Skøttredd også bekrefter.

Uansett, takk for alle svar og Skitt Jakt!!!

 

-og her hun:029mx3.th.jpg

025ow7.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...