Jump to content

Pris Lakelander/eventuelt ny stokk


Larseren

Recommended Posts

Heisann

 

Lurer på å bytte ut ene børsa i garderoben. Børsa det gjelder er en Lakelander i 270 win. Skutt ca 300 skudd, godt vedlikeholdt, men noen merker er det jo. Gjenget for demper og utstyrt med Hausken demper. Beddet av børsemaker Rafdal i Etne. Lurer på hva som er realistisk pris hvis jeg vil selge børsa? Når på året er det smartest å selge våpen?

 

Er egentlig strålende fornøyd med børsa, men så er det nå slik at havesyken slår til med jevne mellomrom og lysten til en liten utskifting av garderoben våkner til livs :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv en 393 og må si at det er en knallgod rifle. Å kjøpe en slik for 4500,- som har gått 20 skudd er et røverkjøp. Når det er sagt, bruktmarkedet overstrømmes av rifler om dagen, så det er vel begrenset hva en kan forvente å få. Selv mener jeg at en 393 i god fin stand bør koste minst 6000,-, men i min verden trekker det ned at det er 270 og ikke et mer "normalt" kaliber. For å selge den må du helst treffe en som er ute etter ei rifle i nettopp 270 og de er det færre av enn de som ser etter 6,5/308/3006. Min prissetting er uten demper, den antar jeg at du vil benytte på en ny rifle.

Link to comment
Share on other sites

Måtte sjekke hvilken modell dette var når jeg kom hjem fra jobb i dag tidlig. Da viser det seg at jeg husker feil. Det var faktisk en 389 jeg hadde. Er det stor forskjell i verdi på en 389 og 393? Hva er egentlig forskjellen på disse modellene?

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å innrømme da at en av hovedgrunnene til at jeg tenker på å bytte rifle er at jeg kunne tenkt meg en børse med stokk i glassfiber eller annet syntetisk materiale. Er det mulig å få til noe slikt på en lakelander 389? Har hatt børsa i så mange år og er egentlig så fornøyd med den at jeg syter med å selge den, samtidig som en børse med syntetisk stokk frister veldig ettersom den blir mest brukt på hjortejakt i øsregn.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Løfter denne en gang til jeg. Hva mener folket er en realistisk pris på en lakelander 389 i 270 win med hausken demper. Beddet av børsemaker Rafdal. Børsa er pent brukt, godt vedlikeholdt og har monte carlo skjefte. Hva er fornuftig å gjøre? Selge børsa og kjøpe ny med fiberstokk eller bestille high teck skjefte fra Raffdal? Sliter med å bestemme meg for hva jeg skal gjøre her

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at du får noe mer enn 4500-5500 for en standard 389/393.

Det er, etter min mening, alt for lite for et så bra våpen.

Er du fornøyd med kaliberet, ville jeg gått for en HT-stokk. Veit at børsa ikke er favoritten til Rafdal å jobbe med. Blindmagasinet gjør at det blir lite gods igjen i stokken.

 

Lone Wolf har tidligere levert ferdig freste stokker til Varbergerrifla. Den svenske børsemakeren som har tatt inn disse, hadde gitt opp prosjektet sist jeg pratet med han. Hadde heller ingen på lageret igjen.

 

Mentor, her på forumet, mener jeg har fått laget 2 stk. prototyper. Usikker på fabrikatet.

 

Fint med rapport om prosjektet, dersom du går for syntskjefte i Lakelanderen.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med fiberstokker, men for Lakelanderen kunne det kanskje vært en ide å få fatt i en stokk som har nedsenket magasinbrønn som på ei grovkalibret safaririfle. Hvis slike fiberstokker finnes da? Der ville det blitt mer "gods" igjen under magasinet. Bare en ide jeg kom på etter å ha sett litt på bilder av et par slike skjefter av tre. Rafdal eller Hansen kan sikkert svare på om slike kan skaffes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...