Jump to content

Portede choker, norsk forhandler?


prebs

Recommended Posts

Hvorfor portede choker?Lavere rekyl/munningvipp og smell?Er nok mer salgtriks og gimmick/image enn praktisk nytte. tror det knapt er målbart/forskjell for deg som skytter. Kjøp heller choker fra http://www.briley.com/" target="_blank

Gjorde det samme til min Beretta, kjøpte sorte forlengende choker tilmin Beretta 20/76 uten noe mer humbug. Funker knall på bane og jakt! Gode produkter og rask levering! Verdt penga :winke1:

 

Bare sørg for å kjøpe rette choker til din hagle, type og type gjenger, men det er greit og oversiktig. Hvis ikke så er de raske med å svare deg på mail også om du lurer på noe.

Link to comment
Share on other sites

Hei :D

Jeg bestilte mine briley choker hos http://www.performanceshootinghq.com/" target="_blank

Er veldig fornøyd, de har bra choker, rask levering og greie priser.

Mange av de jeg har snakket med som har portede choker mener at de ikke merker forskjell i rekyl og at de tar lenger tid å pusse, i tillegg koster de mer.

På beretta.com står det at 686 Silver Pigeon I Sporting bruker Optima-Bore® Optima-Choke®, men du kan sjekke hva det står på orginalchokene dine :D

Mvh. Knut

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar, og er i kontakt med folka på briley.com. Har sendt bilder og mål av chokene, så handler nok med en gang jeg får et klart svar fra dem hvilke det er.

 

Ang. pussing så synes jeg bare det er litt av kosen. Har og vanlige forlengede choker, så blir handling av portede kun fordi jeg har fått havesyken! :D

 

Har svart deg på PM vømmøl :)

 

 

Prebs

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har både kick's og briley chocker, jeg bruker nesten bare kick's chokene, bare for de er enklere og holde rene.

Briley chokene ligger stort sett i esken sin.

 

Skulle jeg valgt nye i dag hadde jeg valgt uten porting, men siden du lider av havesyken, så vil jeg anbefale Kick's sine ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Bare for informasjon så hadde jeg allerede ekstra lange choker i hagla. Dette hjelper en del på gjevn spredning kombinert med rett ammunisjon. Så det er absolutt en idė å vurdere det iaf. Trenger nødvendigvis ikke være portet :D

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har jeg bestilt noen Kick`s Smoke.

 

Synd at de ikke hadde uten porting - da jeg har liten tro på at jeg vil merke forskjell på rekylen.

 

Er det ikke 5% reduksjon - noen har kommet fram til?

 

Er det 5% på et digitalt greie - eller er det 5% FØLT rekyl?

 

Uansett - så tror jeg ikke man merker prosentene.

 

Portingen avgir for mye dritt - synes jeg!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå har jeg kjøpt endel tusen skudd av et merke, og etter skiveskyting, kan jeg ikke se at treffbildet er noe bedre enn på standardchokene på min Zoli :? .

Rekylfølelsen er også den samme.

 

Ved neste ammobestilling - kan det jo være at de kommer til sin rett :) .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vil nok variere en del med forskjellige typer ammunisjon. Gjelder bare å finne den rette typem til din hagle/choker som gir best dekning. Jeg kjøpte 9-10 forskjellige typer ammunisjon, å gikk i gang med testing før storinnkjøp:)

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Er også på utkikk etter litt lange, og kanskje tom. portede, choker. Har sett litt på Kick`s Smoke og Briley Helix. Briley sine ser jeg at det står at de er kun for bly, men har sett flere som har brukt stål i disse uten noen katastrofale følger av den grunn. Er uansett maksimalt halv trangboring jeg skal ha, så dette burde vel ikke være noe problem?

 

Så kommer spørsmålet jeg har lurt litt på: Hvordan er det med bestilling av choker "over dammen"? Blir ikke dette sett på som våpendeler og er av den grunn strengt regulert ift. import til landet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...