Jump to content

Zeiss HT vs Meopta Meostar R1


Blinkskytter

Recommended Posts

Sitter her og kikker i jungelen av kikkertsikter og lurer på om noen har erfaringer med Zeiss HT 3-12x56 og Meopta meostar R1 3-12x56. Begge kikkertene jeg ser på er med lys.

Zeiss kikkertene er jo kjent for sitt merke, men er det verdt pengediferansen mellem desse to kikkertsiktene??

Zeiss HT 3-12x56 får en for 14890,- hoss XXL.

Meopta meostar R1 3-12x56 får en for 8399,- Hos flere selgere.

Begge kikkertene kan fås med retikkel i andre billedplan som jeg er på jakt etter (ikke medforstørrenes retikkel)

Zeiss skryter med høyeste lysgjennomgang på linsene med ca 95% som er er markedsledende på linser.

Men så ser jeg Meopta Meostar R1 har lysgjennomgang på 99% ?? stemmer dette?

 

Pris diferansen er over 6000,- Er zeiss-en verdt det?

Ønsker høre fra Dere som har erfaringer med en av de kikkertene, eller har erfaringer med begge :)

Link to comment
Share on other sites

Eg tilhører ikkje en meopta klan selv om eg har 2 stk, eg kjøpte de rett og slett at du får mye for pengene. Zeiss er absolutt ikkje noe gale med, men eg føler ikkje noe for å bruke så mye mer for å få noe som er like god. Har prøvd et par forskjellige zeiss og de er kjempe god de og. Kjøp de brukt til en god pris kunne eg gjort.

Link to comment
Share on other sites

Om det er en veldig forskjell er vel opp til øyet som ser!Har selv Meopta og har sittet på åte etter rev,sammen med en kompis med Zeiss HT....Selv om det satt langt inne,måtte han innrømme at Meoptaen var mye bedre enn han hadde trodd...

Prøv begge du,hør etter om du får låne med deg begge kikkertene for å teste dem...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt Mange swarovskier,Khales,Leupold og S&B.. Kjøpte nå min første Zeiss HT 3-12x56 m/lys.. Personlig har jeg ikke noe særlig å utsette på hverken Swaroene eller Khalesene, S&B syntes jeg personlig er litt uskarp i kantene og sliter med å få helt klar..

Grunnen til at jeg kjøpte Zeiss var rett å slett fordi jeg ville prøve noe nytt og hadde mulighet til å kjøpe det..

Til nå er jeg knall fornøyd, like fornøyd som jeg har vært med Swaroene og Khales.. Jeg ville tro at de fleste jegere ikke ville se forskjell på en Meopta og Zeiss til den normale jakta, bortsett fra at lommeboka ikke blir like tom.. Hadde jeg skulle kjøpt en kikkert til under 10.000 ny hadde nok meopta stått øverst på lista visst du er ute etter en lyssterk kikkert... Men om pris ikke har så mye å si hadde jeg gått for en Zeiss, for du kan banne på at visst du kjøper en Meopta og du skulle miste en skuddmulighet av en eller annen grunn å det er mulig å skylde på kikkerten så gjør du det å vill angre på at du ikke kjøpte en zeiss :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...