Jump to content

Brownells og Midway i Miami


oleloe

Recommended Posts

www.google.com says:

 

Pantera Guns & Reloading

 

7365 NW 36th st Miami FL, 33166

 

Phone: 305-629-9980

----------

 

Johnson Firearms

MIDTOWN - MIAMI

2412 N Miami Ave

Miami, FL 33127

Mon - Fri: 11am-7pm

Sat: 12pm-5pm

Sun: CLOSED

-------------------

 

Florida Armory Gun Shop

8870 SW 40th Street

Miami, FL 33165

Link to comment
Share on other sites

Nei.

 

Walmart Miami selger kun ammo og det er billig men nesten alltid tomt

http://www.walmart.com/storeLocator/ca_ ... h_state=FL

 

. Det kan lønne seg å sjekke tidlig på morgenen.

Det er vanlig at Walmart starter salg av våpen tidlig, men stenger hos de fleste kl 2100. Ring gjerne på forhånd.

 

Walmart søker å unngå å selge våpen i byer med mye kriminalitet.

Det er sannsynligvis en Walmart like utenfor sentrum som selger våpen.

Halvparten av Walmart i USA selger våpen.

Prisene på Walmart er gjerne de beste.

 

Gander Mountain

http://www.gandermountain.com/store-locator/

5 butikker i Florida men ingen i Houston.

 

Det er for tiden høye priser i USA, så det kan lønne seg å legge hjemturen om Canada hvis man skal kjøpe en del.

 

Greie priser men mye amerikansk er utsolgt og leverandørene i USA klarer ikke alltid å levere nok til å dekke innenlands etterspørsel.

https://www.canadaammo.com/

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Virkelig?

Gander Mountain-butikken rett overfor meg var åpen så sent som i går ettermiddag når jeg var innom. Både butikken i Houston og den i Spring er også åpen. Gander har 3 butikker i stor-Houston pluss College Station og Beaumont hvis man kjører litt lenger.

 

Det er kun enkelte ting som har hatt markante prisøkninger de siste året: Ammunisjon og våpen og deler som kunne falt under et assault weapons ban. Andre skyte og jaktrelaterte ting har ikke sett noe mer enn vanlig inflasjon. Uansett så er prisene på vei ned igjen. Jeg handlet AR deler til svært hyggelige priser under årets NRA konferanse.

 

Over til Florida:

Jeg er ikke kjent i Miami, men standardbutikkene som Bass Pro og Gander finner man sikkert der også. Ellers så er det bare å slå opp i Yellow Pages.

http://www.yellowpages.com/miami-fl/guns?g=Miami%2C+FL gav meg 83 treff. Det er bare å putte inn en relevant streng for det man søker etter.

 

Walmart overlater jeg til "Walmart People". Det er stort sett bare billig kinaskrammel man finner der.

Link to comment
Share on other sites

Virkelig?

Gander Mountain-butikken rett overfor meg var åpen så sent som i går ettermiddag når jeg var innom. Både butikken i Houston og den i Spring er også åpen. Gander har 3 butikker i stor-Houston pluss College Station og Beaumont hvis man kjører litt lenger.

 

Det er kun enkelte ting som har hatt markante prisøkninger de siste året: Ammunisjon og våpen og deler som kunne falt under et assault weapons ban.

 

Walmart overlater jeg til "Walmart People". Det er stort sett bare billig kinaskrammel man finner der.

 

Selvfølgelig - alvorlig skriveleif - Houston ligger i Texas. Statoil har kontorer der.

Jeg så på en "store locator" at Miami ikke hadde Gander.

 

Det er ikke lenge siden jeg så en snutt på Youtube hvor en

mann impulskjøpte en AR-15 på Walmart. Prisen var USD 1100-1200

 

Det er ikke bare ræl på Walmart, men det kan sikkert være slitsomt for noen som er vant med kvalitet :-)

Uansett så har de billig ammo så sant de har noe nevneverdig i hylla.

Walmart har over 1800 butikker i USA som selger våpen.

Walmart selger styggmye ammo selv når hyllene er tomme og folk står i kø. Andre butikker har gjerne ammo i hylla, men prisene kan tenkes å være 40% høyere enn hos Walmart.

Situasjonen er litt bedret, men det er fremdeles en begrensning på 3 esker ammo per kunde per dag på Walmart.

Foreløpig har den nåværende "ammokrisen" vart i litt over 6 måneder og jeg regner med at det vil være begrensninger eller høye priser til etter jul. Det er all grunn til å sikre ammo til høstjakta.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Finner du ikke en butikk som har disse avtrekkene så bestiller du via internett og bruker hotellet som adresse. Jeg husker ikke om Florida har merverdiavgift i farten, men har de så kan du sno deg unna med å bestille fra en annen stat. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Finner du ikke en butikk som har disse avtrekkene så bestiller du via internett og bruker hotellet som adresse. Jeg husker ikke om Florida har merverdiavgift i farten, men har de så kan du sno deg unna med å bestille fra en annen stat. :wink:

 

Problemet er norsk kredittkort. Mange som ikke godtar det.

Link to comment
Share on other sites

Vel, man har lov å kjøpe våpen i USA som turist dersom våpnene umiddelbart går til eksport. Man får ikke våpen med seg ut av butikken. Ammunisjon kan man kjøpe som turist hvis man f.eks. har en jaktinvitasjon. Man kjøper også ammo hvis man besøker en skytebane med leievåpen. Det er uansett tullete å kjøpe ammunisjon for å ta med seg hjem.

 

Jeg brukte mye norske kredittkort de første par årene jeg bodde i statene. Har man en innenlandsk adresse går det stort sett bra hvis man ringer dem og forklarer. Ellers så går det kjapt å bruke money order eller tilsvarende.

Link to comment
Share on other sites

"Problemet er norsk kredittkort. Mange som ikke godtar det."

 

Hvis butikken tar PayPal så kan du gå rundt problemet ved å legge til din nye adresse i PayPal.

Butikken får penger og du får deler :-)

 

Du kan også legge til venner og lignende og sende kjekke julegaver etter behov:-)

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...