Jump to content

Kjøpe klubbvåpen


runev78

Recommended Posts

Nå vet ikke jeg hvor mange skudd disse klubbvåpene har pumpet ut men det jeg vet er at dette er svært driftssikre våpen. Enkelte har hengt seg opp i at noen tidlige modeller hadde mye brudd på tennstempel. Selv har jeg aldri opplevd dette med hverken MP 95 eller MP90 S WC som jeg har nå. Men så står ikke jeg og klikker villt hele tiden heller.

 

Som jeg skrev i min forrige post så blir rekylbufferen slitt med årene. Dette kan du enkelt sjekke ved å dra den ut og se på den. Dette er en liten plast-plate som er festet i den delen som du ser rett foran baksiktet. Du presser den 2mm fram og drar den deretter loddrett opp. Ser du spor etter rekylfjæren eller den ser slitt ut på noen andre måter så bytt den. Dette er hyllevare hos de som forhandler Benelli og jeg betalte 225 for min, men du finner den sikkert billigere andre steder på nettet.

 

Vi er heldigvis alle forskjellig og liker forskjellige våpen, men du skal ikke være redd for å kjøpe MP 95 dersom du liker den. Får du denne rimelig av klubben så har du også mulighet for å bytte avtrekksmekanismen og skjefte og da har du i praksis en MP 90 S. Dette er eneste forskjellen på disse to med unntak av de siste modellene av MP 90 som har et annet baksikte. Det er også et svært enkelt våpen å demontere for puss/vedlikehold. Du trenger ikke et hav av verktøy slik enkelte andre .22 matchvåpen trenger. Du klarer lett å demontere våpenet helt på 20 sek.

 

edit:

Slenger ved et bilde av en slitt og en ny rekylbuffer for referanse. Ser den ut slik som den til høyre bør du bytte den. Jeg snakker av erfaring og det er ikke kult å plukke små plastdeler ut av våpenet når disse eksploderer...

2uzcozm.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for info .. Skal se om ikke det er noen igjen :-)

 

2500.- er vel ikke gal pris?

 

Grimstad? :D

 

Hadde det salget kommet noen måneder før, så hadde jeg garantert kjøpt en av dem. Jeg har nettopp skutt 6 mnd intro-tiden med dem selv, og de klubbvåpenene trenger bare litt puss og kjærlighet. Spesielt puss.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...