Jump to content

Kikkertsikter med min 16X og turrets.


Polardego

Recommended Posts

Hva finnes tilgjengelig på markedet? Har tenkt på alt i fra Falcon Menance 4,5-18X56, via Bushnell Elite 6-24X50 til Zeiss Conquest 6,5-20X. Tror ikke jeg går for noe dyrere enn Conquest :)

 

Det jeg liker med Menance er at man kan få den med centimeterklikk. Vet enda ikke hvordan den er optisk og mekanisk. Har sett på Elite og Conquest, likte de begge. Så hva annet finnes?

Link to comment
Share on other sites

Min mening kjenner du sikkert :mrgreen:

 

Kjøp ikke noe under 20x det kommer du til å angre på hver dag så lenge du har den!

Av de tre du nevner hadde jeg tatt Conquesten, den jeg lånte av en annen medforumist her tidligere var (så vidt jeg husker) klar og fin, og med nydelig mekanikk. Presis på kneppene var den også da jeg prøvde den i kolimatoren. Bare så synd at jeg ikke kunne benytte den ellers hadde jeg eid den nå...

Link to comment
Share on other sites

Heisann Polardego! Jeg har også lurt på flere av disse kikkertene, men lurer litt på bruksområdet. Jeg er ikke spesielt opptatt av langholdsskyting, men tenkte å bruke den på gåsejakt og toppjakt, samt selvfølgelig papp. Er det egentlig kikkerter som egner seg til dette? Hvis ikke, hvilke kikkerter anbefales?

 

Ikke meninga å spore av tråden din Polardego... Gi meg et hint hvis jeg skal "backe off"

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har en Conquest 6,5-20x50. Liker siktet veldig godt, det har meget bra glass, repeterer nøyaktig på kneppene og er bra også i motlys. Conquesten ser også ut til å tåle en støyt, min har fått seg noen småsmeller men det har den tålt uten å forandre treffpunkt, men da sitter den på rifla med Leupold QRW ringer og hel skinne. Jeg hadde kjøpt maken tvært, hvis jeg hadde trengt ett sikte til i samme klasse.

 

En tråd med noe relevans: Les her..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...