Jump to content

Bygge om 6" K ramme til spesialrevolver


Tom K

Recommended Posts

Det behøver ikke koste stort mer enn litt arbeid og tålmodighet.

Om ikke våpenet er særlig mye verdt i kroner og øre, hadde det ikke kostet meg en kalori å gå løs på den med baufila.

Det eneste man behøver utstyr til er å få flyttet kornet. men selv det bør kunne la seg løse med et korn man skrur fast, f.eks. et til en GSP.

Moroa med å gjøre det selv er uvurderlig.

Link to comment
Share on other sites

... ikke kostet meg en kalori å gå løs på den med baufila.

 

Tester har vist at dersom du mediterer = ikke tenker på noe som helst. For så å tenke på enkle ting som hva som er TV i kveld osv så øker energiforbruket ditt med minst 1 kalori. Når du i tillegg står opp å begynner å jobbe så øker nok enegiforbruket atskillig mer.

 

Det var vel en som hadde bygget om sin revolver fra squar but til rund, ny pipe, sikter osv å det kom vel på 12-14.000.

Link to comment
Share on other sites

Baufil har du sikkert. GSP front korn ca 150 til 200kr. Kanskje litt blånering? Ca 100kr for en boks. Hvis så ikke er gjort kjøp nye fjører. 250kr ca. Har du ikke borr og gjengetapp? Ca 150kr til. Så er det bare til og sette igang. Gjorde det på en S&W 22kal for ett par år siden.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en S&W model 10 for 1300,-

LPA baksikte for 1500,-

Weigand frontsikte base 500,-

Norén kappet originalløpet og kronet på nytt, monterte forsikte (med sikteblad) og baksikte.

Bygde om grepet fra square butt til round butt med nytt grep.

Tunet avtrekk med trykkpunktskule.

Reblånerte der det trengtes.

Alt dette kom seg på 6300,-

 

Totalen ble da 9600,-

 

Brukte den i revolverfelt på stevne forrige helg - 98 av 100 poeng :D Er godt fornøyd jeg.

Link to comment
Share on other sites

En Smith har nok bedre potensiale enn en gammel Taurus fra 1978 ;)

Ikke finnes det grepsplater som passer, ikke finnes det deler så alt må lages, tror det blir en litt nyere S&W av mindre modell , Jeg kjøpte 2 nye våpen forrige mnd så hvis det skal gå stort mere penger på den fronten de nærmeste mnd så tror jeg at det kommer nytt navn på postkassa her gitt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...