Jump to content

Remington wingmaster HD


ctm-4

Recommended Posts

Nå har di jo slutta å lage/selge disse skudda, men jeg har en 5-6 pakker igjen av disse skudda., har brukt di på gåsejakt med noen uforståelige resultat :oops: når gåse er på 15-20 m treffer jeg j,,,,,, dårlig :roll: men hvis du smeller av på 40m hold deiser gåsa i bakken stein dau.,. Må være en syk samling på disse patronene?? Noen som kan dele erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

I min hagle remington så går de rimelig tett på 25 meter, ta deg noen test skudd på papp på div hold. Eg testet ut div patroner på klednigs biter, eneste patronen som gikk gjennom planken på 25m var Rw, så det er bra fart i den.

Link to comment
Share on other sites

Nå har di jo slutta å lage/selge disse skudda, men jeg har en 5-6 pakker igjen av disse skudda., har brukt di på gåsejakt med noen uforståelige resultat :oops: når gåse er på 15-20 m treffer jeg j,,,,,, dårlig :roll: men hvis du smeller av på 40m hold deiser gåsa i bakken stein dau.,. Må være en syk samling på disse patronene?? Noen som kan dele erfaringer?

 

 

Det er nok fordi disse patronene egner seg bedre på 40 meter enn 15 meter. Har du prøvd patronene på skive? Vil tru svermen er omtent som en fotball på dette holdet. Har funnet ut at det mest effektive for meg og mine 12/89 wingmasterpatroner er å la de jeg ligger på post sammen med skyte seg ferdig på flokken, for så å åpne ild når flokken har snudd og er på veg bort fra oss. Da har jeg fine skuddbilder, samtidig som jeg slipper å skyte på de samme gjessene som de andre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jepp, de er bra.

Sitter selv med noen pakker i 12-89, BB og 2. Var vel stort sett det som var igjen av restlageret til XXL som gikk for ca halv pris i fjor når jeg kjøpte.

På 40 m satt de ca 80 % av haggel innen in sirkel med diameter 80 cm når jeg prøvde i IC choke. Trangere choke kan lett gi dårligere skuddbilder.

Så litt av mine meninger,

Ville ikke skutt på gjess bakfra førsteskudd på noe lenger hold selv med disse patronene pg riktig choke.. Gåsa skadeskytes lettest bakfra, noe helt annet når den kommer mot eller fra siden.

Utrolig lett å feilbedømme på 40 pluss meter hold, både avstand og hastighet.

Link to comment
Share on other sites

traff ei and med denne patronen (str 4). Holdet var omlag 15-20 meter. Anda gikk rett i bakken og så fin ut. Da jeg åpnet den var det svært mange hagl som hadde gått gjennom, så patronen skyter tett (det visste jeg egentlig fra testskyting). Bruker vanligvis ikke denne patronen til and, men når en glemmer patronbeltet og finner 4 slike i sekken så ble det nå en gang slik.

 

På gås har jeg brukt maks kvart trangboring. Dette er dersom holdene normalt blir lange. Jakter jeg i biotoper der fuglen kommer brått på bruker jeg sylinder eller annen ammo.

 

At det er en veldig effektiv patron på langt hold er det hvertfall ingen tvil om :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...