Jump to content

.45 Autorim


OlavM

Recommended Posts

Hei.

Noen som har erfaring med lading med .45 Autorimhylser? Er ladedata direkte overførbare fra .45acp?

Tenkte jeg skulle ha et alternativ til moonclips til min Smith 625.

Og så må jeg vel ha ny hylseholderplate til Loadmasteren. Kan hylseholderplate til .45 colt passe?

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Noen som har erfaring med lading med .45 Autorimhylser? Er ladedata direkte overførbare fra .45acp??

 

Ja.

 

http://www.coltforum.com/forums/reloading-range-reports/46957-45-auto-rim-loads.html

 

Det finnes vel noen tabeller som lister auto rim en smule lavere enn ACP, men generelt går de om hverandre.

 

Kan hylseholderplate til .45 colt passe?

 

Nei. Både Lee og RCBS har egne hylseholdere for .45 AR. Dersom du skal lade bly er det muligens en ide å skaffe en settedie som lager rullekrymp.

Link to comment
Share on other sites

Får sjekke lageret av hylseholderplater, mulig jeg har noe som kan brukes.
Tviler på at du har noe annet passende på lager, de listene jeg har sett over hylseholdere til .45AR har gått til kun den patronen og ingen andre.

 

Hadde det bare vært diameteren på rimmen om å gjøre, ville hylseholder for .44 Mag (som du utvilsomt besitter!) gjort nytten. Problemet med .45 AR er at rimmen er 50 % tjukkere enn på .44-hylsene. Skulle jeg foreslått en (nød-)løsning, måtte det vært å bruke hylseholderplaten til .44, uten å skru den helt nedtil, og akseptere at det slarker noe j..lig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...