Jump to content

samler dårlig.


Tom Løkås

Recommended Posts

ja har hatt pistolen i fillebiter, sjekket, målt polert, å hele pakka sitter kun å spekulerer på ammunisjonen eller om det kan være noe merkelig med pistolen som kunne være vanskelig å få med seg. pistolen oppfører seg greit nok men jeg VET det går an å få penere samlinger. for den gikk bedre i starten så jeg begriper ikke hva det skulle være,

har tilogmed prøvd i benk men den er fortsatt trassig.

 

må være beinbrudd i hjernen min foreslo en medskytter :roll::lol:

Link to comment
Share on other sites

Det var mangelen på informasjon som tilsier at det er vanskelig å komme med et forslag på hva som er feil med den elelr ikke. Slikt som F.eks hvilket løp, satt inn når og av hvem osv... Du fikk informert mer i andre post.

De billige tanfoglioene er helt greie de, men feilkilde potensialet er em del større på dem. Dermed viktig å få spesifisert så mye som mulig.

 

Men med de opplysningen du kommer med np er det mye som tyder på at den ikke liker barnaul. Om du kan prøve med den ammunisjonen du har brukt før, så kan det gi deg en pekepinn.

Link to comment
Share on other sites

forslag til allroundammo jeg bør teste i den da?

 

har nøyd meg med barnaul sålangt men når holdene passerer 25m så er det greit at presisjonen er så god som mulig.

en annen sak er at jeg plaffer en del så kostnad er et tema, og ladeutstyr blir det ikke med det første.

 

pistolen er en EEA witness elite 9mm, det jeg har gjort med den er en oppgradering av skjeftene og nedplukk og polering, løpet er et originat bullbarell.. ellers er den original da jeg ikke har følt behovet for noen endringer, det blir den dagen jeg kjøper 6". i dag fyller witnessen behovet til ungen er født og tiden gått så langt at jeg får mer tid til konkurrering.

Link to comment
Share on other sites

Du er nesten nødt til å prøve med den ammoen du selv mente ga bedre resultater før. evtuelt prøve anndre greier og sammenligne. Men jeg lurer faktisk fortsatt på hva slags løp det er, for CZ har jo ikke løs bushing? er det byttet og er det tilpasset? er det noe som er på vei til å knekke? mange kilder til dårlig presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Samme lot ammo? Men igjen, nye og nyttig informasjon som hadde vært fin å ha med en gang. det er naturlig med litt endringer i jernet om det er i prosessen med å skytes inn ja.

 

Sleit noe grønjævlig med den tanfo limiteden jeg hadde for mange år siden (i .40) den ville heller aldri gå bra.

Link to comment
Share on other sites

ja da ble det ikke enkelt dettan.. får blåse 100 skudd gjennom, pusse og blåse 100 til, totalrengjøring, skyte ei eske til og så prøve om det er noe forandring.. er det det så får man bare vurdere etter om samlinga ble bedre eller ikke....

 

menmen den går nå godt nok med ctc på 20 cm på 30m enhånd... (prøvde nå) det irritable er at kulene ikke samler til noen side så jeg kunne konkludert med noe, her ser det ut som om det er skutt med hagle..

 

hvilken ctc får dere til på 30m?

Link to comment
Share on other sites

Neste trekk er etter min mening selvsagt: Du må prøve annen ammo. Å bedømme et våpens presisjon etter hvordan det samler med Bernaul, er etter min mening meningsløst.

Bernaul kan en teste i sitt eget våpen. Så kan en være lykkelig hvis våpen og ammo tilfeldigvis liker hverandre, men en kan ikke forvente det.

Link to comment
Share on other sites

Prøv å kjøp følgene.

 

50 skd magtech 115 grains

50 skd magtech 124 grains

 

50 skd fiocchi 115 grains

50 skd fiocchi 123 grains

 

Så ser du hva som går best og kjøper deg en kasse av den.

 

Eventuelt spør en kompis sm lader selv om en liten Batchav hans ladning for å se hvordan den er.

 

Bernaul vil jeg aldri anbefale konkuranssebruk. Sett lav faktor, hylseseperasjon på stevner og pipen sliter seg raskere p.g.a stålkjerne.. Griser ned pistolen noe utrolig også

Link to comment
Share on other sites

Du er nesten nødt til å prøve med den ammoen du selv mente ga bedre resultater før. evtuelt prøve anndre greier og sammenligne. Men jeg lurer faktisk fortsatt på hva slags løp det er, for CZ har jo ikke løs bushing? er det byttet og er det tilpasset? er det noe som er på vei til å knekke? mange kilder til dårlig presisjon.

 

http://www.czfirearms.us/index.php?topic=34229.0

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...