Jump to content

Sommerferieforslag med to barn.


skaret76

Recommended Posts

Hei.

Har tenkt å ta med bilen og telt og farte litt i Norge i år.

Har to barn, en gutt på 9, han er med på skogsfugljakt på høsten og er gåvillig til tusen.

Dattra mi på 6 er litt opp og ned, enkelte dager går vi 200 meter så har hun vondt i beina,eller vondt i magan, da blir det ikke rare turen på oss den dagen.

Men har hun dagen kan hun gå hun også, hadde med begge to opp på Gaustadtoppen i fjor, og det var ikke problemer for noen av de.

Men det er denne dagsformen til jentungen da. :smile:

 

Det jeg ønsker er noen tips på campingplasser som ligger bra til for dagsturer i skog og mark med noen fine opplevelser på veien.

Velger å bo på campingplass ennå da jeg ikke er så veldig erfaren selv ennå, og ha sanitæranlegg.

Om ett år eller to da barna kan bære litt mer selv, blir bilen parkert og vi pakker sekken for en lengre tur.

 

Kommer ikke til å dra Nord for bartebyen, men forslag til alt sør for den tas imot med takk! :D

Link to comment
Share on other sites

+1 på den siste!

 

Odda m. omegn har mye og by på! (faktisk)

 

Ikke er det for langt til baroniet i rosendal heller.

Låtefossen syntes jeg var kul når jeg var 5.

 

Mye gammel industrihistorie i odda og rundt odda.

 

Kraftstasjonen i tyssedal

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Wolverin67, at du anbefaler Kvikne camping vil jeg underskrive på. Har ligget der mange ganger hos Kåre Mjøen, innehaver av plassen om ikke noe har skjedd siden jeg var der sist. Har veldig gode erfaringer med plassen og eierne. ANBEFALES :D .

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvor du kommer fra men kan jeg foreslå Bogstad Camping i Oslo?

 

Masse turmuligheter i Nordmarka og badeplass i rett ved siden av i Bogvstadvannet.

 

For ungene er det hemningsløst mye å finne på i Oslo:

"Taubaneklatrepark" ved Wyllerløypa

Badestrender med fin utsikt..(Huk) og Bygdøymuseene i samme slengen

Sommer på Carl Johansgate med fin utsikt. En pils/softis i solveggen og garantert tennisalbue i nakken..

Tusenfryd

Teknisk Museum som er spesiallaget for barn. Kåret til Norges beste museum flere ganger. De kjører eventer for ungene hele tiden så man må følge med på nettet.

Botanisk Hage på Tøyen med dinosaurmuseum. Veldig poppis for unger.

Kino, teatre,

Besøk i utlandet på Grønland/Tøyen med mye spennende mat.

Oslofolks best bevarte hemlighet: Grefsenkollen i fint vær. Fantastisk utsikt over byen.

Itilleg er det de faste turistfellene..

Link to comment
Share on other sites

Takke for mange forslag så langt, da har jeg litt å kikke på i kveld.

 

Bare til å komme med flere forslag!

 

Kan vel si at jeg bor rett på utsiden av Drammen, så Bogstad camping er nesten som å campe i hagan. :D

Var i området der senest forrige helg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...