Jump to content

Første storvilt rifle. hjelp !


BaikalOlaf

Recommended Posts

Hei

 

Har akkurat kjøpt denne rifla, med Vortex Diamondback 4-12x40 kikkert, Vanguard tofot, og Sonic 45 demper, har også byttet stokk til en Boydsstokk.

 

Dette er min første storviltrifle.

 

 

Har ikke så mye å sammenligne med, men rifla går midt i på 100 meter, så da må jeg vel være fornøyd.

 

Byttet stokk da original stokk er ganske myk og var redd for at med tofot så ville ikke løp ligge fritt. Inne i original stokk er det også to små punkt fremst på stokk som ligger mot pipe, dette kan gi treffpunktforandring, men jeg vil ikke si at jeg merket så mye til dette da jeg brukte denne stokk.

 

Tror at dette egentlig er et godt kjøp for pengene, men som sagt har ikke så mye erfaring med andre merker.

 

 

 

 

 

Mvh

 

 

Lillefix

Link to comment
Share on other sites

Med ditt budsjett, kan du ganske sikkert finne en fint brukt kvalitets rifle, med en brukbar kikkert. Ofte også innkludert demper. Ha litt tålmodiget(ja, jeg vet det er vanskelig når man vil ha noe :wink: )

Rifla du har sett på vil gjøre samme jobben, men det kan sammenlignes med å bygge hus med Europrisverktøy.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Om man ikke vet hva man skal ha, så finnes det alt for mye å velge i desverre.

 

Finn en innenfor ditt budsjett, dra til en forhandler som har den. "Prøv" den, kjenn etter hvordan den føles imot skuldra, hvordan den ligger i hendene dine osv.

 

(Finner du en du liker, kan du jo evt sjekke bruktmarkeded etter akkurat den rifla, evt velge en internettforhandler med en fin pris) :)

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg skal ikke blande meg borti hvilken rifle du skal kjøpe, min oppfordring er å kjøpe ei rifle med kolbeforhøyer ny eller brukt. I min verden er alle rifler uten kolbeforhøyer ubrukbar. Har selv kjøpt billig men når ting skal moderniseres så koster det også. :P . Det er min mening i allefall. Lykke til med valget :P .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...