Jump to content

Ladedata og erfaringer v. Desert Eagle .44 mag


Telefonoperatør

Recommended Posts

Heisann. Har endelig kjøpt meg morrojernet jeg har ventet på.

 

Først et par erfaringer med en splitter ny DE. Den har mye feil! Har lest all litteratur og erfaringer jeg har kommet over, og det første folk nevner er "limp wristing". Jeg er mer enn rimelig sikker på at dette ikke er tilfellet. Jeg merker meg nemlig at uttrekkskloen er ekstremt stram, og dette gjør at sleiden ikke går helt fram, det mangler ca 1 cm før den klikker på plass. Ikke konsekvent hver gang, men ofte nok at det er irriterende. Når jeg slipper sleiden fram fra bakre stilling så klikker den altid på plass, så det er altså når man skyter dette ofte skjer. Jeg har tenkt tanken å file litt på innsiden av uttrekkskloen for å gi den litt løsere marginer mtp randtykkelse, men jeg har ikke hatt baller til dette ennå.

 

Jeg tenkte derfor å henvende meg til dere. Er DE sær på hylser, og ikke bare ladninger? Om det er en marginalt tykkere rand på hylsa, kan det være kilden til feilen? Merket at Selleri & Gullerot faktisk gikk bedre enn Winchester X, som butikken hevdet bar en bedre kule og mer egnet til omladning.

 

For å eksperimentere vidre så ønsker jeg deres erfaringer ved lading av >240gr kuler i DE. Hva er maksladningen? Hva slags krutt?

Link to comment
Share on other sites

Har en Israelsk XIX i 44mag.

Bruker så å si utelukkende Fiocchi sine hylser(fra xxl),å disse har vært veldig fine til omlading.

Winchester sine virket mere "grove",med mer motstand i ladepressa under prosessen.

Har tidligere kjørt med VV N110,men etter å ha fått klørne i Hodgon H110,så ser jeg meg ikke tilbake... :mrgreen:

Stikkflamme som på en gammel Gruppe B Rallybil!

Med Nosler 240gr SJSP og 24-24,2gr H110 så har jeg funnet go`ladninga til min.

Den har ikke hatt noe tilfelle av at sleiden stopper noen millimeter før den skal,etter at denne ladningen ble tatt i bruk.

Den har en smak for kuler som ikke er for "feite" i tuppen,så Nosler og Hornady XTP er de jeg har hatt absolutt best erfaring med.

Link to comment
Share on other sites

Har også den Israelske, Quorthon (lukter jeg Bathory?). Hjertelig takk for den. Jeg hadde faktisk bedre erfaring med Sellier & Bellot, så det du sier at Winchester X hylsene er noe grovere i hylse og rand-tykkelse stemmer nok. Skal kjøpe meg noen pakker med Fiocchi også, bare for å se åssen den yter ved neste økt.

 

Det henger med til historien at ved gårsdagen Mag2-øvelse så gikk den så torva spruta uten en eneste feil, og da hadde jeg oljet den som f**n i forkant.

 

Ladeerfaringene dine er notert!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...