Jump to content

FFV i Tanfoglio Gold Match


Bukken

Recommended Posts

En av de unge herrene i klubben har kjøpt seg Tanfoglio Gold Match 9mm. Selv har jeg bare en gammal Luger i kaliberet, så det frister å låne stasjernet litt. Nå er ammoreserven min meget begrenset, den består stort sett av en nittitalslot med FFV. Jeg har valgt å ikke utsette Lugeren for denne sorten kraftfor, men det nye vidunderet fra spaghettiland tåler det vel? Eller må man inn med hardere rekylfjær?

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar. Vet noen om advarslene mot bruk i Luger er overdrevet?

 

Kan gå bra en stund.

Så vil kneet låse seg i bakre stilling.

Dette kan løses ved å gi kneet et slag bakover.

Etter noen ganger vil heller ikke dette hjelpe.

Svaret er nei!

Link to comment
Share on other sites

Tanfoglio gold match tåler 10mm auto, så ja den tåler fint 9mm FFV ammo. (jeg har begge kaliber)

Jeg har vel skutt 1000 FFV skudd ller så igjennom min til nå.

Det eneste jeg har gjort er å sette i ei #22 wolf rekylfjær i den. Da klarer den ikke å veksle om med svak 9mm ammo men veksler fint 9mm FFV.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 years later...
På 22.6.2013 den 12.24, Bukken skrev:

Ungdommene kom slukøret tilbake fra skytebanen. Vidundervåpenet hadde klikket på annenhver patron. Noen andre som har opplevd lignende? Må slagfjæren byttes fra spaghetti til stål?

Den eneste gangen jeg har opplevd det var når pistolen var full av linolje-gøgg i tennstempelet m.m. etter jeg hadde lånt den bort. En god dusj med bremserens etterfulgt av våpenolje kurerte pistolen kjapt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...