aimin Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Hei. Håper noen kan svare meg. Er det stor treffpunkts forandring på en 50 grain mot en 55 grains. Grunn til spørsmål, har skutt mye med 55 fiochi fra xxl med gode resultatet. Har i dag skytt med 50grain uten dei store resultatet. Rifla blaser r 93 vist det har noko å sei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knottulf Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 kaliber hadde vel mere viktig å ha med her. regner med at det er en 222 eller 223 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Spørs litt hva du regner som stor forandring? Dette varierer uansett veldig mye fra rifle til rifle, så tilnærmet umulig å si noe uten at du kommer med mer informasjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aimin Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Sorry. Det er kal 223 skudda sitter nede kl 8.ikke napp siden eg er links skytter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langlo Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Er det slik at du fortsatt har god samling, men at du er skuffa over at skudda har flytta seg i skiva? Langlo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aimin Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 (edited) skudda flytta og spredd ganske mye. Klarte ikke å holde dei i hjorten. Edited June 3, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Varj Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Varierer fra rifle til rifle hvordan forskjellige ammunisjon går. Både treffpunkt og samlingsstørrelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langlo Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Ok, takk. Er det slik at det er stor forskjell på formen på kulene? (for eksempel er den ene rimelig butt og den andre lang og spiss?) Langlo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aimin Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 (edited) Kula ser lik ut. 55 grains hullspiss FMJHP. 50Grains FMJ. Med 55 får eg samlinger som eg er fornøyd med, men 50 grains ser ut som eg har brukt hagla Edited June 3, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langlo Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Da slutter jeg meg til Varj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolverine67 Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Som nevnt, alle rifler liker enkelte ladninger dårlig. Med fabrikkammo er du prisgitt å finne ladninger som går godt i rifla uavhengig av kuletype/vekt. Lader du selv kan du prøve deg frem med forskjellige ladninger og ofte finne "godladninger" med de fleste kuler. Det er største fordelen med hjemmeladning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knottulf Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 bruker selv 55 grain i min 223. det funker best. fin stabilitet og hastighet. fine samlinger. bruker da Remington silver tip. gidder ikke å lade selv til dette kaliber grunnet minimal skyting på bane. brukes bare på jakta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rottefaen Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Jeg brukte Fiottchi, eller hva faen, 55gr FMJ (223) fra XXL. Har hatt grei samling med disse, men plagdes med klikk på hvert 4 skudd ca. Prøvde meg på 55gr Remington FMJ og skuddene havnet overalt på skiva. Nå skal det sies at jeg ikke er den mest drevne skytter, men så ille er jeg ikke . Noen som vet hva problemet kan være? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erlend Meyer Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Ja, børsa liker ikke den ammoen. Det er mange grunner til dårlig presisjon, alt fra generell byggekvalitet og røff pipe til manglende bedding eller dårlig kroning. Tynne løp er også mer utsatt for varierende presisjon og treffpunkt. Men går børsa bra med noen typer ammo er det som regel ikke mye feil med børsa, ofte er det bare sånn det er. Enten får en begynne å lade selv eller så må en bare finne ammo som funker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts