Jump to content

treffpunkt endring.


aimin

Recommended Posts

Hei.

Håper noen kan svare meg. Er det stor treffpunkts forandring på en 50 grain mot en 55 grains. Grunn til spørsmål, har skutt mye med 55 fiochi fra xxl med gode resultatet. Har i dag skytt med 50grain uten dei store resultatet. Rifla blaser r 93 vist det har noko å sei

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt, alle rifler liker enkelte ladninger dårlig. Med fabrikkammo er du prisgitt å finne ladninger som går godt i rifla uavhengig av kuletype/vekt. Lader du selv kan du prøve deg frem med forskjellige ladninger og ofte finne "godladninger" med de fleste kuler. Det er største fordelen med hjemmeladning.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg brukte Fiottchi, eller hva faen, 55gr FMJ (223) fra XXL. Har hatt grei samling med disse, men plagdes med klikk på hvert 4 skudd ca. Prøvde meg på 55gr Remington FMJ og skuddene havnet overalt på skiva. Nå skal det sies at jeg ikke er den mest drevne skytter, men så ille er jeg ikke ;).

 

Noen som vet hva problemet kan være?

Link to comment
Share on other sites

Ja, børsa liker ikke den ammoen. Det er mange grunner til dårlig presisjon, alt fra generell byggekvalitet og røff pipe til manglende bedding eller dårlig kroning. Tynne løp er også mer utsatt for varierende presisjon og treffpunkt. Men går børsa bra med noen typer ammo er det som regel ikke mye feil med børsa, ofte er det bare sånn det er. Enten får en begynne å lade selv eller så må en bare finne ammo som funker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...