Jump to content

Leupold VX3 4,5-14x40 eller Zeiss Conquest 4,5-14x44?


rypert

Recommended Posts

Jeg skal handle nytt kikkertsikte til ryperifla, Sako Quad .17hmr. Det blir en av disse to. Det er fryktelig vanskelig å bestemme seg. Har lest erfaringer og sammenligninger på amerikanske forum, og der har jeg inntrykk av at de to vektes ganske likt, med en ørliten fordel til Zeiss pga optikken. Vekta på de to er omtrent lik, samme er pris.

 

Hva mener kammerfolket?

Link to comment
Share on other sites

Det som er kjedelig med leupold VX3 4,5-14x40 AO er at den bare er tilgjengelig med duplex retikkel. Kunne tenke meg i hvert fall fine duplex.

 

Fine duplex er tilgjengelig i leupold VX3 4,5-14x40 LR ( 30mm mellomrør, side paralakse just.).

 

Bruker leupold VX3 4,5-14x40 AO på min CZ452 22WMR rifle.

Kjøpte min i www.opticzone.com

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Har akkurat oppgradert fra VXI 3-9x40 med duplex retikkel til VXIII 4,5-14 x 40 AO duplex retikkel på min Quad i 17HMR. Pris var egentlig ikke så viktig, men ville ha paralaxe justering og mer forstørrelse, men ikke høyere montasje og heller ikke utstikkende tårn. Har Leopold medium montasje for 11 mm spor, og den nye kikkerten passer perfekt. Har ca 1 mm klaring og tror nok jeg får lurt på en Butler Creek med litt filing.

 

Har bare sjekket at det passet, men er så langt fornøyd. Optisk tror jeg de nevnte kikkerter er ganske like.

 

mvh Arild

Link to comment
Share on other sites

Quad har lav hevarm, så det er ikke problematisk. Positivt at det passer med medium ringer til Leupold. Antar at jeg da må ha høye til zeiss. Synes at Leupold ser smekrere og slankere ut enn zeiss. Det sies at zeiss har hakket bedre optikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...