Jump to content

Kjøpe Jaktstøvler på Amazon


Rumpe

Recommended Posts

Hei

 

Jeg må ha noen nye jaktstøvler i år de jeg bruker nå noen Alfa greier jeg ikke husker navnet på er svin glatte på vestlands stein og ifjor gikk det nesten galt litt for mangen ganger. Men jeg sliter litt med størrelsen her i norge de fleste brukbare merker jeg ser på stopper opp på str. 48 og det er nok for lite må opp et nummer til allerhelst. Men kjøper jeg jaktstøvler fra Amazon så har de et mye større utvalg på størrelse men problemet er da at jeg ikke får testet de, er det noen her som har kjøpt støvler derfra som kan annbefale noe som er gode å gå i og samtidig ikke er glatte på fjeller og knauser på vestlandet. Alt av råd er til stor hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Joda såklart men hvis noen har kjøpt derfra og stilfredstiller krav om vanntett og ikke glatter på vestlandsfjell så kan jeg prøve, har kjøpt jogge sko derfra uten problemer og som et tips så er det ikke toll på sko kjøpt fra utlandet så en kan kjøpe til halve prisen

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har prøvd noe Jakt støvler de har på Amazon? Disse Varg støvlene er det noen som vet hvem som forhandler disse i Bergensområdet for jeg finner ikke en eneste forhandler som har de sånn ved første sjekk i allefall. ikke xxl, intersport,g-sport, osv...men noen må da ha de vel ellers lurer jeg på hvordan de tjener penger...hehe

Link to comment
Share on other sites

Har kun hatt disse Alfa greiene, bli jeger i voksen alder så lang erfaring her jeg ikke med alt mulig av utstyr, kan se litt på disse lundhags så takk for tipset om det. Men disse varg har posetive omtaler.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Nå har jeg ikke testet å legge jaktstøvler i handlekurven på amazon, men tviler på du får kjøpt det.

 

Nå får vi ikke lenger kjøpe varer som reimer, sitte underlag o.l. så ville testet om de faktisk sender før det blir en lang diskusjon.

 

Ellers er jeg meget fornøyd med viking deer hunter kjøpt i norge.

Link to comment
Share on other sites

Disse Varg støvlene er det noen som vet hvem som forhandler disse i Bergensområdet for jeg finner ikke en eneste forhandler som har de sånn ved første sjekk i allefall.

 

Sportsdepotet i bergen førte hvertfall varg for 3 år siden. Ligger like ved cafe opera i nærheten av teateret. En del av sport 1 kjeden. Jeg har varg isogaisa kjøpt der, i størrelse 48. De kunne få tak i større mener jeg å huske. Veldig kjekk betjening og verdt å sjekke ut.

 

Når det gjelder glatt stein i bratte vestlandslier så er jeg langt fra sikker på at isogaisaen er den beste. Relativt hard såle som jeg finner ganske sleip på våt stein. Det finnes da imidklertid andre vargmodeller, kan hende de har en mykere såle.

Link to comment
Share on other sites

Rastegaisa og isogaisa hadde i hvert fall forskjellig såle før i tiden. Nå er det bare Rastegaisa som er i produksjon ser det ut til. Jeg har en ca. 8(?) år gammel versjon av denne og jeg opplevde den ikke som spesielt glatt i den perioden jeg brukte de hardt, så vidt jeg kan huske. Nå er de sjabby og brukes til lettere oppgaver. Solide og gode, men tunge støvler.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å anbefale sko, da. Må nesten prøves, da det er veldig ulikt hva som passer hver enkelt.

 

Jeg trasker rundt i bratte fjellsider på vestlandet og det er som oftest vått. Regn og blaute mosemyrer uker i strekk. Har prøvd mange merker, og det er høye jaktstøvler som er tingen, bukser som ikke trekker vann nederst i foret og Alpin-/jakt-sokker som tørker fort.

 

De jeg har nå er Lundhags Professional High. Disse er tette og tørre så lenge en smører de og har de på. Skal jeg være en uke på fjellet i regnvær, sover jeg med de på. Da er de tørre på morningen. Har godt grep på de fleste underlag. Det er god plass til leggmuskelen og god plass til tær. Minuset er at de har altfor stiv såle, og de blir fort kalde i minusgrader og sålen blir veldig hard og bråker når en går forbi en stein. Bruker skoposer og elektriske varmesåler under -5*C, eller andre sko.

 

Har også noen fra magasinet (setter et eller annet) som er vanntette, men altfor varme tidlig på året. Passer ikke min fot og er små og smale i størrelsen og trykker på akillesen. Ok til postering og kortere turer. Krisesko - om en ramler i elva. Sålen holder seg myk i minusgrader og har god gripeevne på alle underlag.

 

Har hatt Hærkila, noen som var altfor høye. Passet absolutt ikke, hemmet bruken av leggmuskelen. Ble gitt bort etter en tur. Har hatt Chrispi. Ok for så vidt, men kan minne om alpinstøvler. Lite kontakt med underlag og hele skoen veldig stiv. Har også hatt alfa. De var gode å gå i, vanntette, men svinglatte. Har hatt enda flere, men husker ikke hva de het. Ja og så har jeg to par med viking sine. De er supre, de jeg bruker når lunhags-ene blir for kalde. Ene paret til isfiske og andre paret til jakt.

 

Men nå er jeg veldig sær, da, siden jeg går veldig mye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...