Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da er løypa klar til bruk, ligger på Brattåsen skyteanlegg. Parker på høyre side av riksveien, løypa ligger rett frem fra bommen. Det er skiltet. Medlemmer av Norges Buejegerforbund skyter gratis, øvrige betaler kr 50,- for en runde. Det er en tavle i startområdet som beskriver reglene for bruk, ta deg tid til å lese igjennom dette.

• 2 months later...
Posted

Gikk en runde for å kikke i dag, for ei flott løype! Denne skal prøves en dag jeg har fri og sola skinner...

Noen andre her som bruker løypa regelmessig?

• 5 weeks later...
Posted

Tusen takk for den gode tilbakemeldingen :D Hadde litt dårlig med tid i år, men den blir oppgradert med nye dyr og enda mer utfordrende neste år!!! Spre det glade budskap, den beste skytetrening før en reiser på jakt!!:))

Posted

FIn runde på banen i dag. Må si at banen er inspirerende. Hadde med en instruktør fra NJFF som fikk teste bueskyting for første gang. Når runden var over, lurte han på hva en bue kostet og hvordan man blir medlem i NBJF. Det kan man vel kalle en suksess :)

Kommer garantert igjen :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Posted

Nå er jo dette en treningsløype der man kan tillate seg å prøve et skudd for å se om man treffer, så det er ikke noe problem at den ene figuren hadde en pil i hodet. Men om det var et dyr, ville et skudd der være dødelig?

Må stikke innom en gang jeg er i området, kjenner jeg.

Posted

Selvfølgelig er skudd i hodet uetisk. Men ja, det hadde vært dødelig. Grunn til at det er et skudd i hodet på 3d hjorten er for å unngå å ødelegge piler da det var så mange piler i hjerte lunge region :winke1: