Jump to content

små bulker i hylser (.223)


Fredlaus

Recommended Posts

ladet opp noe ammo med win 64 grains PP til mini-14'en min her om dagen. ikke før sluttkontrollen oppdaget jeg at en tre-fire stykker av dem hadde en liten bulk rett under halsen. mener på hylsene er brukt i tida før jeg fikk justerbar gassport på minien, og den voldtok en del hylser når den kastet dem ut. uansett: vil det medføre noen fare å avfyre disse?

Link to comment
Share on other sites

Neppe, i hverfall ikke hvis bulkene er akkurat det, altså små bulker. Disse vil bli blåst ut igjen når du skyter. Hvis det derimot er skarpe dype hakk så vil hylsen bli svekket men det er med stor sannsynlighet fortsatt trygt å skyte patronene. :wink:

 

Som 6x47 sier, rens dien for fett da dette antakeligvis er såkalte "fettbulker" pga oversmøring.

Link to comment
Share on other sites

takker for gode svar alle sammen:) regnet ikke med det ville være noe stort problem i grunn, men bedre å spørre ei gang for ofte enn ei for lite i våpensammenheng. får sjekke dia for fett å, men ser samme merke finnes på noen hylser jeg ikke har pressa noen gang, så at de stammer fra den lille halvautomaten er nokså sikkert.

Link to comment
Share on other sites

takker for gode svar alle sammen:) regnet ikke med det ville være noe stort problem i grunn, men bedre å spørre ei gang for ofte enn ei for lite i våpensammenheng. får sjekke dia for fett å, men ser samme merke finnes på noen hylser jeg ikke har pressa noen gang, så at de stammer fra den lille halvautomaten er nokså sikkert.

En annen viktig ting er at du IKKE bruker for mye hylsefett når du presser, det har lett for å krølle seg på skuldra om du har på for mye hylsefett på hylsa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...