Jump to content

Vurdere første PCP


Akanozze

Recommended Posts

Heisann! Vurderer å kjøpe et nytt luftgevær, da jeg begynner å bli lei av den gamle gamo'n til paps. Har i all hovedsak tenkt å kjøpe et PCP gevær, men er usikker på hvilket..

 

Skal brukes opp til 40 meter, 4,5mm og helst ikke over 6k..

 

Har sett på Benjamin Discovery med pumpe, det ser jo ut som en grei pakke å starte med: http://game-on.no/products/benjamin-discovery-pcp-45mm-med-pumpe

 

Er veldig interrisert i å høre om folk har erfaringer med børsa, og tar jeg gjerne imot andre forslag! :)

Link to comment
Share on other sites

Benjamin er ikke dårlig, men du får bedre.

DU bør seriøst vurdere flaske og fillkit da det er et blodslit å pumpe opp en PCP til makstrykk, tro meg....

Når sola står midt på himmelen og det er godt og varmt skytevær er det en ting som får deg til å grisesvette samt at pulsen fyker i taket; pumpe.

 

Sjekk på finn.no så ser du bruktutvalget. ligger et par ok der.

 

Hatsan PCP er ikke så aller verst: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... uftgev%E6r

 

Hadde jeg vært deg ville jeg sterkt vurdert en Air Arms, f.eks denne, riktignok i .22 men et aldeles nydelig våpen.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... uftgev%E6r

 

Bare for å ha nevnt det, drit i Co2....men du skriver jo at du vil ha PCP.

BSA har noen fete modeller, men dyre, det samme med Falcon, Daystate og AirArms, men da får du krembørser....

Som tidligere nevnt er ikke Benjamin det verste, men Hatsan AT-44 er nok hakket over, sies at det er en klone/kopi av et engelsk Webley, HAtsan er flinke til å kopiere kjente merker....men jeg har skutt og fiklet med AT-44 og de er ganske ok faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke det.

Jeg har selv en Falcon Prairie i .22 og har egentlig aldri følt behovet for å redusere futten.

Man får vel noen flere skudd og enkelte blypotter liker dårlig kraftige luftbørser, så det er jo et argument for

å kunne redusere trøkket noe. Jeg har dog funnet ammo som samler særdeles godt og behovet for redusert futt forsvant.

30 skudd pr fylling er greit nok, over det faller trykket fort og samlinger er et fremmedord... på en .177 oppnås mange fler skudd før pumpa eller flaska må frem.

Link to comment
Share on other sites

Eg har sikkert eid godt over 20 pcper i årenes løp og de eneste eg sitter igjen med er en hw100 og en hw101. Pcper uten regulator er ikke brukbart over 30 meter for å ikke snakke om 100. Alternativet i mine øyne er daystate huntsman. Eg kommer aldri til å kjøpe en pcp uten regulator igjen, det er i hvertfall sikkert.

 

Å sammenligne hw100/101 med ford mondeo blir forøvrig latterlig og viser egentlig hvor lite du kan om pcper. Pinlig....

Link to comment
Share on other sites

Eg har sikkert eid godt over 20 pcper i årenes løp og de eneste eg sitter igjen med er en hw100 og en hw101. Pcper uten regulator er ikke brukbart over 30 meter for å ikke snakke om 100. Alternativet i mine øyne er daystate huntsman. Eg kommer aldri til å kjøpe en pcp uten regulator igjen, det er i hvertfall sikkert.

 

Å sammenligne hw100/101 med ford mondeo blir forøvrig latterlig og viser egentlig hvor lite du kan om pcper. Pinlig....

 

Klarer ikke du å skille person og sak bør du holde deg for god til å skrive noe i denne tråden.

Det eneste som er pinlig her er hva du skriver, tøffel.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eid en Mondeo og vet hva slags søppel det er.

 

Grunnen til at jeg skrev det er vel noget uklart, men at en liten provokasjon skaper debatt må man jo se på som positivt!

Jeg har ikke eid et tyvetalls PCP, derimot har jeg hatt til test ganske mange. BSA, Daystate, HW, AirArms, Falcon, Hatsan og flere i et utall varianter og kommentaren om Mondeo er vel på bakgrunn av at selv om en person mener noe bra trenger ikke andre mene det samme. Det blir nesten som å kjøpe sko, det som passer tærne dine trenger ikke passe mine.

Slik er det med bil, luffer og egentlig det meste.

 

Selv er jeg svak for Daystate, Falcon og BSA og er allergisk mot stokker av plast.

Enten får det være valnut eller ingenting.

 

Dersom jeg kommer over en høvelig god HW skal jeg vurdere en plass i skapet til den om prisen er riktig.

Har også lyst på en PCP i TDR versjon, hadde en slik på test her, kom i en liten snerten ryggsekk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...