Jump to content

Beste halvauto som første våpen 308-300win mag


akus

Recommended Posts

Sønnen min som nå er 19 har lyst på en egen jakt rifle, jeg har kun bolt,men han kan tenke seg en halv auto mens de ennå er lovlige. Må være et storvit kaliber 308-300win mag. Hva anbefaler dere? Max 10/12000 kr

Har fått flere gode råd her tidligere,så håper noen med erfaring gidder å hjelpe!

Link to comment
Share on other sites

Petra er laget på Kalashnokov mekanismen. Har pr tiden to slike og er strålende fornøyd. Har faktisk gått i tanker om tuske til meg den på norsk jakt, men det har blitt prioritert bort til andre prosjekter. (og manglende plass i jaktvåpen garderoben faktisk)

Link to comment
Share on other sites

Er ikke valmet petra laget på AG3 mekanismen? :) en brukt benelli argo kan vell også vere vert og se på :)

Det er Hecler&kock sin 770 i 308Win som er byggd på AG3 mekanismen.Den finnes i 223Rem(630) ,3006Springfield(940)

Disse modellene annbefales.De har presisjon som ei god boltrifle.

Jeg har 2 stk :D

Link to comment
Share on other sites

Mange takk for gode råd. Valmet Petraen er kjøpt. Noen som har gode tips ang magasiner til petra 30/06. Fulgte kun med ett.Var en russisk halvauto de hadde i butikken hvor magasinet kunne la seg modifisere(ganske mye sliping).Ser at flere her har samme rifle, Gode råd mottas med takk

Kammeret er en kjempeside for oss med litt mindre erfaring!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...