Jump to content

Hjæææælp!! Sluttstykke fast i kammeret med skarpt skudd


T3 hunter

Recommended Posts

Hvordan har momentet noe å si for skjefteskruene på en 202 ?

 

 

Ingen ting, fortreet skrus i hylsa som sitter i den fremste låskasseskruen, jo hardere du drar til skjefteskruen , jo høyere er det fare for at fortreet ligger, skrur du til for hardt kan fortreet klemme mot løpet.

Bakstokken er skrudd rett i det tykkeste av godset bak på låskassa

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har momentet noe å si for skjefteskruene på en 202 ?

 

Samlingen, men ingen ting av betydning. Om en setter kolben på en 202 på bordet og støtter denne så vidt med hånda, setter nøkkelen i skruen, tar tak med to fingre ytterst på nøkkelen og løfter våpenet er dette nok tildratt, så kan en jo finjustere litt om en gidder :lol:

 

Det er nok de tre skruene som klemmer løpet fast i låskassa

han mener

 

Er skjefteskruene jeg mener

 

Og, ja.. Flott at det sluttstykket løsnet. :)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det her er det sikkert noen som kan forklare på en bedre og mer forståelig måte enn jeg klarer.

 

Men det går ut på det samme som når en bedder børsa. F.eks. den 200 str som jeg har som nå må trekkes til med 7,5 Nm må kanskje inn til bedding iom at jeg må trekke den til så mye. Beddes den hviler den annerledes i stokken og jeg får et helt annet moment. I løpet på alle rifler (for ikke å gape over for mye her) er det svingninger og det hele ligger og hviler oppi stokken/skjeftet. Om en trekker til for mye eller for lite har innvirkning på disse svingningene og dermed også presisjonen.

 

På en 202 der en er god fornøyd med treff 1/0, har en ikke behov for å skyte 10,9 med 35 skudd på rappen på elektronikk, men det kan gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke innfestingen i 202 og 200 forskjellig?

Tar jeg ikke feil så festes 200 fra undersiden på tradisjonell måte, da er nok bedding og alt det der viktig helt klart.

Men på 202 så skjer stokkinnfestingen paralelt med løpet, og det gjør hele forskjellen.

Derfor mener jeg at fortreet ikke vil ha noen betydning for presisjonen på en 202.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...