Jump to content

Noen som har vært borti disse genserene? NFM combat shirt.


ersa

Recommended Posts

Denne virka veldig grei på en dag hvor det er litt småkjølig: http://equipnorshop.no/model.aspx?mid=G ... &pid=53145" target="_blank

 

Og denne virka også veldig god, alt til sitt bruk selvfølgelig, men sånn til duejakt eller bare utendørstøy virket det veldig behagelige :)

http://equipnorshop.no/model.aspx?mid=N ... &pid=50248" target="_blank

 

Tar gjerne imot innspill fra andre som ikke har erfaring med dem også :)

Ps, ja vet prisen er drøy, så plis ikke gidd å komenter det ;)

Takk for svar :)

Link to comment
Share on other sites

Er vell t-skjorter påsydd ermer fra felt-uniformen for å forklare det enkelt. Er vell som det nevnes ment for å være et plagg som det går ann å bruke under balistisk-vest uten å koke kroppen samtidig som du dekker mest mulig av det som stikker ut fra vesten mot resten av hva det en måtte være. Skulle jeg valgt så hadde jeg heller kjøpt helly hansen superundertøy overdel ( husker de har en grønn modell med glidlås) eller vanlig felt-skjorte til de litt kaldere dagene. Men vist du handler så får du levere en liten "test-raport"

Link to comment
Share on other sites

Fikk en sånn av en kamerat som har noen år i Afghanistan, er veldig tight på kroppen, men er som sagt ment å bæres under skuddsikker vest. Albuene er padda, så jeg bruker denne som undertøy når jeg er på skytebanen, det er den fin til. Materialet i armene blir fort litt tett og klamt på varme dager. (Er den norsk kamo jeg har)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar en telefon til forhandler også tror jeg at jeg kjøper de :D virker deilig om sommeren og tidlig om høsten. Selv om de er bereint for og bære under vest, så må de da være brukende uten også :P Jeg ble veldig nyskjerrig på de, så det er vell mest det som gjør at jeg har lyst på dem. for jeg trenger dem ikke i det hele tatt :P Tøy har jeg nok av :D

tusen takk for svar, og en rapport vill bli avlevert ;)

Link to comment
Share on other sites

Om du er i bergensområdet eller på østlandet kan du jo stikke nesen innom og prøve de, var slik jeg gjorde det da jeg kjøpte bukse (Garm combat pant), jakke (Garm det også) og ullskjorte. Særlig buksa er grisegod til turbukse, jakka skal jeg få til å passe i løpet av året gjennom å bruke buksa mye =P

Link to comment
Share on other sites

det høres veldig bra ut :D jeg bor i Kristiansands området, så det blir vanskelig :/ men jeg ringte i sta, og det virka veldig lovende :D jeg går for GARM combat shirt og ikke NFM. dette blir veldig spennende og prøve noe nytt. Bråker tøyet mye? :)

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hva folk generelt mener er "mye" når det kommer til støy fra klær, men jeg vil ikke si at buksa lager mer lyd enn en vanlig dongeribukse, kanskje heller mindre. Jakka er litt mer lyd av, men fremdeles mindre enn boblejakka mi. Ullskjorta er fullstendig lydløs, men det er vel kanskje ikke overraskende =P

 

Jeg vil tro at den skjorta du kjøper vil være ganske så stille, kanskje ikke helt fleece-stille men trolig ikke langt unna. Du betaler litt vektkostnad for å få flammehemmingen, tror jeg, men selv tenkte jeg over det og fant ut at jeg heller ville ha litt tyngre stoff enn en bukse som spontantenner ved bålet. Hundre gram er dessuten ikke engang en promille av kroppsvekten, så jeg skal nok gå ned en del i vekt før jeg begynner å knekke tannbørsten for å lette sekken. Handler bare om hva kroppen er vant til (innenfor rimelighetens grenser, såklart)...

 

Kan anbefale alle en tur innom dersom de kjører forbi eller har muligheten. Han jeg møtte på kontoret på Ski var veldig trivelig å ha med å gjøre, og det virker som om det er kvalitet de selger.

 

Edit: Ser at de har forandret litt på Garm Combat Pant, nekter å tro at det blir til det verre. Er vel bare hurtigkoblingen av bukseseler som kan savnes der.

Link to comment
Share on other sites

Da var genserene kommet :) begge to er ganske tynne, men det blir veldig spennende og begynne og bruke dem ordentelig :D

combat shirten er veldig tynn og tettsittened overalt bortsett fra armene som er ganske så vide ( jeg med mine tynne armer klarer ikke helt og fylle dem for og si det sånn :P )

jeg bestilte med albueputer med til den, og de virker veldig behagelige :)

 

 

genseren med softshel er endel tykkere på armer, skuldre bryst og rygg. men det merkes at de er beregnet for og ha under vest for mage og nedre del av ryggen er rimelig tynn.

jeg tror begge genserene kan bli veldig gøye og teste ut :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...