Jump to content

Daisy 717.


jonilse

Recommended Posts

Blir kun rekreasjons skyting på meg. Sitte i stua og skyte inn på selvanviser på dass. Pr dags dato har jeg en billig kinapistol til 290 kr som jeg sitter i stua og skyter med. Morro, men den har mistet sin skjarm da den skyter i øst og vest. Var ute etter noe som var mere presis, ikke for dyr, og ikke for kraftig. (vil ikke ha pulverisert bly overalt på dass)

Hvis den har vært uforandret i 20+ år, så burde den i det minste ha noen kvaliteter over seg :)

Link to comment
Share on other sites

Koster 177$ (en tusenlapp) +200 i frakt , (og ca 250 i moms). Tipper den ikke glir rett gjennom tollen uten moms. Bruker normalt sett å ha flaks med momsen på utenlandskjøp, men tror at denne blir stoppet og sjekket. Så den blir å koste meg mellom 1200 og 1500 avhengig om den glir igjennom tollen med moms eller ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo og bruke litt av ventetiden på å angre at du ikke bestilte en 747 isteden (bedre avtrekk og Lothar Walther løp) :) .

Eller prøvde å grave fram en gammel 777 (den virkelige konkuranseversjonen av samme pistol) 8) . Man sier at livet er for kort til å angre, men jeg gjør det hele tiden jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Angrer ikke. Har skutt 500 skudd nå. Suverent avtrekk på den. Har heller ingenting å utsette på presisjonen. Får veldig gode samlinger når jeg skyter med støtte, så når jeg bommer på frihånd, er det min feil :-)

Selv er jeg ikke den store pistolskytteren. Så jeg tok den med på jobben der det er to aktive pistolskyttere. Begge var imponert over avtrekket og presisjon.

Slapp unna momsen, så den kom på 1200 kr totalt med frak :-)

Link to comment
Share on other sites

For opplysningens skyld, bør nevnes at "Daisy" egentlig, angivelig, var Smith & Wesson Luftv.avdeling tidligere, frem til 1978. Da de altså solgte alt sammen til de som kaller seg Daisy. Så naturlig at det er noe kvalitet i disse. Men varierer nok her, som med mangt annet.

Link to comment
Share on other sites

S&W produserte CO2 kvalitetspistolene 78G (5,5mm) og 79G (4,5mm) fra 1971 -80. Da overtok Daisy patentet og videreførte produksjonen noen år, kvaliteten var ikke den samme hverken på avtrekk eller utførelse.

 

Forøvrig er Daisy et eget firma som har produsert legendariske luftvåpen (BB guns) i mer enn 125 år (se hjemmesiden deres)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har hatt den i over et år nå, og må si at den er blitt brukt mye mer enn først tiltenkt. Eneste jeg har gjort med den er en liten bit skumgummi bak avtrekkeren som en slags myk stopper, og jeg har justert avtrekket max ned. Fiskevekta mi sier rundt 250-300 g, vanskelig å måle pga grepet og utformingen på fiskevekta. Det er iallefall veldig lett og fint. Sluttstykket hadde litt treg gange i starten, men det har gått seg til. Gir den en dråpe ballistol etter at jeg har skutt tom en boks med kuler. Og jeg har skutt rundt 2000 "ender" på selvanviseren til nå :)

Kjøpte samtidig en beeman p17, men den har ikke blitt mye brukt. Synes ikke den er i nærheten så god.

 

Presisjonen overgår mine evner, så har ikke angret et sekund på at jeg ikke kjøpte storebroen, en daisy 747. Den trives godt med rimelige crosman copetition pellets som kommer i store 1250 skudds melkekartonger.

Her er to 10skudds serier på rundt 10 meters hold. En enkelthånd serie bare for å vise hvor dårlig jeg er :oops: Og en der jeg satt godt tilbakelent i sofaen, knærne i kryss, og brukte kneet mitt som støtte. Ikke 100% stabil støtte sideveis, men god nok til vise at denne pistolen kan samle mye bedre enn jeg klarer på frihand. Jeg er ingen ekspert på luffer, eller pistolskyting. Men kan varmt anbefale en 717 hvis du vil ha en rimelig pistol som er lett å treffe med. Sammenlignet med beeman sin p17 (som også er veldig presis), så synes jeg daisyen er mye lettere å treffe med. Regner med det er mye pga ekstra lengde og den ekstra vekten på daisyen .CAM00553_zpse456e115.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...