Jump to content

Glock 17,19,34 gen 4,3 eller Heckler & Koch P30(L),USPv1v3


KMB

Recommended Posts

Har prøvd å søke litt for å se om jeg fant et enme om dette...

Tenker å kjøpe meg en ny pistol i kaliber 9mm. Og har lyst på enten Glock eller HK..

Men hva skal jeg velge og hva er forskjellen på alle disse typene?

På glock kan du ha magasin med 32/33 skudd, og USP kan du ha lyddemper (dyrt men..)

Men hva er forskjellen og hva anbefaler dere?

 

Takk for svar! :-)

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruke lyddemper på Glock også, men det forutsetter nytt gjenget løp. Bruk av 33-skudd magasiner er vel kanskje ikke veldig stuerent på diverse skytterbaner nå om dagen, og det har vel ingen egentlig funksjon bortsett fra i IPSC kanskje? Hvis du sikler etter tacticool greier så er det vel mest tilbehør til Glock.

Link to comment
Share on other sites

glock er stort sett en bedre pistol - I følge alle de jeg kjenner som har startet med HK og byttet ut til glock.

Men dil som lang mag og lydemper har jo aldri vært deres valg.

 

Ok, hvilken har de da? ( type/modell ). Nei, men eneste eg vet og har funnet ut er at du kan ha lyddemper på HK og lange magasin til Glock... Er det jeg mente med det..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du går inn på hjemmesidene til glock og hk så finner du svar på mye av det du spør om.

 

Vil anbefale en glock. Hk er mer klumpete og føles som å skyte med en dobbeltdekkerbuss på toppen.

 

Har du nybegynner kurset i pistol må jeg nesten spørre om du du skal bruke den på skytebanen?

 

Stor forskjell på en glock 19 og 34 i bruken..19 til spesialfelt, 34 til militærfelt/dynamisk.

 

Begge kan ha lykt, laser, lange magasin, lydemper, kikkert og masse annet som du ikke trenger for en tur på skytebanen for å skyte det vi skyter av programm i hvert forbund.

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg faktisk ikke kommet på... Takk for tipset!

Ok, blir nok grovfelt eller militærfelt tenker eg.. Så dvs det står mellom en 17 og 34.. Får prøve å gå inn på sidene til glock og lese om forskjellen på de to..;-) Er selv skyteleder i klubben vår og med i styret..så jeg har nybegynnerkurset..hehe:-)

Link to comment
Share on other sites

Ja,Har en Tanfoglio Gold Match altså.. Men ville bare hatt en glock for har alltid hatt lyst på det. Kan nok ikke sammenligne pressisjonen med Tanfoglioen akkurat men.. :D

Men nå har jeg vært å lest på siden til glock og nå erjeg mye klokere..:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...