Jump to content

For kort pipe....


SniperElite

Recommended Posts

Hei. har ei rifle jeg tenkte å selge. men fikk meg en overaskelse når jeg skulle måle pipa, den var 36,5 cm..... har nok blitt en missforståelse med han som kappa og gjenga,( han er ikke jeger) hadde ikke tenkt tanken om at den var under 40 før jeg. Uansett kaliberet er 9,3x62 og rifla går meget godt (ragnar hansen pipe) så det er ikke noe problem.

 

Det jeg lurte på har kan jeg/ har jeg lov til å selge våpenet som det er med denne pipa? eller må jeg ta ut pipa før salg? (destruere??)

Link to comment
Share on other sites

Målt fra støtbunn til munning ja, sitter hausken dempe på så ser ikke så ekstremt ut som man skulle tro. Meget hendig i skogen ;) Farten er nok ikke avskrekkende på de kulene jeg har brukt værtfall 320 grs woodleigh, går hull i hull.

 

Tror du jeg kan snakke med våpenkontoret å få "tilgivelse" til å bruke rifla med denne pipa? tenker da for eventuell kjøper..?

Link to comment
Share on other sites

Da er det bedre å stå med åpen munn og vente på at en grillet gris skal fly inn i munnen.

Det skjer da til stadighet...:mrgreen: Jeg feilmålte ei 308 pipe som skulle selges, til 39,5cm og spurte vk om dette gikk siden 5mm tross alt var kun...5 små millimeter. Jeg måtte forevise pipa da jeg plutselig så at den faktisk VAR lovlig og samtidig fortalte dette på telefon. Men hvem vet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...