Jump to content

FN Browning Baby 6.35


KMB

Recommended Posts

Hei,

Har lyst på en 6.35 mm ( 25 ACP ) pistol. Har sett litt rundt og prisen har vært rundt 800 ++.

Har nå funnet meg en FN Browning baby. Eieren hadde satt prisen til 4000,- men har nå fått den ned i 3500,- . Er dette en god pris eller dårlig pris mtp andre typer som er billigere. Hvorfor er denne så dyr?

Link to comment
Share on other sites

Etterspørsel og "kultstatus" er ok sentrale begreper her, men en annen vesentlig faktor er at mens de fleste lommepistoler i dette kaliberet er bygget som bruk-og-kast-våpen i simpel utførelse og ditto materialer er Browning Baby et tvers gjennom velkonstruert våpen av høy kvalitet både i materialer og utførelse. Konstruksjonen er basert på mekanismen i Browning Vest Pocket og 1910. Dieudonne Saive fjernet grepssikringen, forlenget sikringsfløyen og konstruerte en mer kompakt ramme, men grunnkonstruksjonen er John M. Brownings klassiske blowback-pistol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Vest Pocket, og jeg må si jeg er veldig fornøyd med den. Det er jo i utgangspunktet samme pistolen. Moro å skyte med, og jeg har ikke hatt en eneste feilfunksjonering med den med fabrikkammo. Den likte ikke hulspiss, men det er den jo heller ikke konstruert for. Men jeg må si at jeg synes 3500 er i overkant hvis det ikke er en helt spesiell utgave.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så en sånn sølvforgylt og gravert (den så ut som et smykke) bli solgt for denne prisen, så tror det er noe i overkant.

Men det ligge ofte ut noen til 800-1200kr..

Så hvorfor du vurdeler og gi 3500kr for denne må du vel nesten kunne svare på selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv eid en m1906 og videresolgt flere og. den dyreste jeg har vært borti var en butikk som solgte den for 2000,- men det eksemplaret var strøkent og så ut til aldri å ha vært skutt med. min lå lenge her på kammeret før salg. da fikk jeg 1100,- (men det var med ekstra magasin og et hylster fra krigen)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for alle svar!

Ser ikke den du snakker om som skulle ligge på finn? Ser kun den eg har kjøpt som låg til 4000,-. Fikk den for 3500,- og han ville ikke gå ned på prisen.

Denne var total renovert (hva det innebærer vet eg ikke...) og Tunet... Han sa ellers den var utrolig flott og spesiell farge..

Kan være eg har gått på en smell, men får håpe eg ikke har gjort det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...