Jump to content

Vilken 22cal til allround rundt 10000!


akus

Recommended Posts

Skal gi deg det svaret som er standard.

 

Du kjøper den pistolen som passer deg best og er i din prisklasse. Om jeg sier at Pistol A er den beste, så vil nestemann si at Pistol B er enda bedre. Så kommer tredjemann og sier at både pistol A, Pistol B, Pistol K og Pistol M er elendige valg og du bør heller kjøpe Pistol X.

 

Du må prøve før du kjøper, her må du tenke korrekt grepsvinkel osv.

Link to comment
Share on other sites

Prøv et utvalg av forskjellige typer og grepsvinkler. Med budsjett på ~10.000,-, så velger man fra øverste hylle. Kanskje ikke nytt, men det er, objektivt sett og min subjektive mening :-), ikke viktig.

 

Hvis du har muligheten til å prøve flere i løpet av en treningsøkt, så er nok det en fordel når du skal sette de ulike objektene opp mot hverandre.

 

Sett eller prøvd noe du liker?

Link to comment
Share on other sites

Ikke hør på Rausheim. Pistol A, B og K er bare søppel. Pistol M er hakket bedre, dog fortsatt ikke noe å satse på. Pistol X kan til nød gå ann, men personlig vil jeg anbefale pistol Y. :winke1:

 

En brukt matchpistol er nok det hete tipset her. Så lenge du finner en som passer hånda di og som ser tålelig grei ut så tror jeg ikke du kan gjøre så mye feil.

Link to comment
Share on other sites

hurra så langt vi er kommet det siste året :)

Senere i tråden kommer sikkert det samme vi får høre i alle slike tråder.. men dette likte jeg, og vil gi min +1 til.

kjøp noe pent brukt, ja. du vil etter en stund finne ut hva du egentlig hadde lyst på, og da kan du selge hva du enn kjøpte første gang nesten uten tap om du har gjort et greit bruktkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Ikke hør på Rausheim. Pistol A, B og K er bare søppel. Pistol M er hakket bedre, dog fortsatt ikke noe å satse på. Pistol X kan til nød gå ann, men personlig vil jeg anbefale pistol Y. :winke1:

 

En brukt matchpistol er nok det hete tipset her. Så lenge du finner en som passer hånda di og som ser tålelig grei ut så tror jeg ikke du kan gjøre så mye feil.

Støtter det med å kjøpe en matchpistol. Enkelte her inne har en ide om at man får prøvd så veldig mye etterhvert som tiden går og

at man senere 'vet hva man vil ha'. Det er ikke slik det funker. Du bruker det du eier og sporadisk kanskje prøver noe annet, så det du kjøper er det du venner deg til, og det kan ta flere år før man kan sette fingeren på hva som bør vere anderledes. Det er fordi at kjøper du en matchpistol så er alle dem kvaliteter som

topskyttere vil ha implementert i designet og du vil med 95% sikkerhet bli fornøyd med en gang.

 

Søk opp på youtube opptak fra OL (ISSF shooting) og se hva topfolk bruker av matchpistoler, og det er det du skal kjøpe. Pardini, Morini, Benelli, Feinwerkbau.

Walther SSP har kommet litt opp, men den generasjon skyttere man ser på toppnivå har ikke vennet seg til den enda. Hammerli....kanskje. Det har vært litt surr med dem tyskerne lager. Dem fra sveits går som maskiner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...